ࡱ> Q$ܰbjbjvv$1ee%        8Xt :HH"jjjEEE8888888$r<(?8 GEEGG8  jj|:O4O4O4G` j j8O4G8O4O46.M8jD'\%88:0:98?2f?(M8? M8<ErO4W\EEE883dEEE:GGGG?EEEEEEEEE :$ Na podlagi 64. lena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, at. 72/93, 6/94-odlo ba US, 45/94-odlo ba US, 57/94, 14/95, 20/95-odlo ba US, 63/95-obvezna razlaga, 9/96-odlo ba US, 44/96-odlo ba US, 26/97, 70/97 in 10/98) je Mestni svet Mestne ob ine Ptuj na seji, dne 28. junija 1999, sprejel naslednje uradno pre ia eno besedilo S T A T U T A MESTNE OB INE PTUJ I. SPLO`NE DOLO BE 1. len Mestna ob ina Ptuj (v nadaljevanju: mestna ob ina) je temeljna samoupravna lokalna skupnost, ustanovljena z zakonom. Obmo je mestne ob ine je dolo eno z zakonom in obsega naselja: Grajena, Grajena ak, Kicar, Kr evina pri Vurberku, Mestni vrh, Pacinje, Podvinci, Ptuj, Spodnji Velovlek in Spuhlja. 2. len Mestna ob ina Ptuj je pravna oseba. Sede~ mestne ob ine je na Ptuju, Mestni trg 1. Mestna ob ina ima svoj grb. Grb ima obliko a ita s srebrnim poljem in rde im kri~em. Grb mestne ob ine je grb mesta Ptuja iz leta 1576. Uporabo grba, zastave in pe ata dolo i mestna ob ina z odlokom. Mestna ob ina ima zastavo. Zastava je bele barve z grbom Mestne ob ine Ptuj. Mestna ob ina ima pe at okrogle oblike, na katerem je v sredini ob inski grb, na obodu pa napis Mestna ob ina Ptuj. Praznik Mestne ob ine Ptuj je 5. avgust. Podrobnejao ureditev ob inskega praznika ureja odlok. 3. len Mestna ob ina varuje koristi svojega prebivalstva. V okviru ustave, zakonov, predpisov in drugih sploanih aktov mestne ob ine mestna ob ina samostojno ureja in opravlja svoje zadeve in izvrauje naloge, ki so nanjo preneaene s podro nimi zakoni ter naloge, ki jih s soglasjem mestne ob ine prenese v ob insko pristojnost dr~ava. 4. len Ob ani uresni ujejo lokalno samoupravo v mestni ob ini neposredno in prek organov mestne ob ine. Mestna ob ina se za skupno urejanje in opravljanje lokalnih zadev airaega pomena lahko povezuje z drugimi ob inami v airae lokalne skupnosti. II. NALOGE MESTNE OB INE 5. len Mestna ob ina v skladu z ustavo in zakoni samostojno ureja in opravlja vse lokalne zadeve javnega pomena, dolo ene z ustavo, zakoni in tem statutom. 6. len Naloge mestne ob ine so zlasti naslednje: 1. Na podro ju normativnega urejanja: sprejema statut mestne ob ine, odloke in druge ob inske akte, sprejema druge akte, dolo ene z zakonom v okviru pristojnosti mestne ob ine. 2. Na podro ju upravljanja in urejanja: sprejema kratkoro ne in dolgoro ne plane razvoja mestne ob ine, upravlja ob insko premo~enje, upravlja in ureja stavbna zemljia a, ureja lokalne zadeve varstva okolja (pospeaevanje okoljevarstvenih dejavnosti, ukrepi varstva okolja, sanacijski ukrepi itd.), ureja javni red in mir ter mirujo i promet; nadzoruje javni red in mir, mirujo i promet, komunalno urejenost in lokalne prireditve, ureja mestni in primestni promet, opravlja statisti ne, eviden ne in analiti ne funkcije za svoje potrebe ter za te potrebe pridobiva podatke o fizi nih osebah, ki imajo v ob ini stalno ali za asno prebivalia e in o fizi nih osebah, ki imajo v ob ini nepremi nine ter podatke o pravnih osebah, ki imajo sede~ ali premo~enje oziroma del premo~enja v mestni ob ini, organizira civilno zaa ito v mestni ob ini in druge zadeve na podro ju varstva pred naravnimi in drugimi nesre ami, organizira gasilsko slu~bo in druge zadeve po~arne varnosti lokalnega pomena, skrbi za urejanje ob inskega prostora, na rtovanje naselij in drugih posegov v prostor lokalnega pomena, dolo a namembnost mestnega prostora in usklajuje rabo prostora z mejnimi ob inami, dolo a posebne davke v skladu z zakonom za opravljanje funkcij mestne ob ine, opravlja naloge na podro ju varstva pred naravnimi in drugimi nesre ami ter obrambo v skladu z zakonom, opravlja nadzorstvo nad izvajanjem ob inskih predpisov in drugih aktov, s katerimi mestna ob ina ureja zadeve iz svoje pristojnosti v skladu z zakonom. 3. S svojimi sredstvi in ukrepi: pospeauje gospodarski razvoj in raziskovalno dejavnost, pospeauje stanovanjsko gradnjo in skrbi za pove anje socialnega fonda stanovanj, zagotavlja delovanje javnih slu~b na podro ju energetike in drugih gospodarskih javnih slu~b, zagotavlja delovanje lokalnih javnih slu~b varstva okolja, ki skrbijo za oskrbo s pitno vodo, odvajanje komunalnih odplak, odvoz odpadkov, javno snago, urejanje javnih povrain, dimnikarsko slu~bo, zagotavlja gradnjo, vzdr~evanje in upravljanje lokalnih javnih cest in javnih poti, zagotavlja delovanje osnovnega aolstva in predaolskega varstva in vzgoje, zagotavlja javne zdravstvene slu~be na primarni ravni - zdravstveni domovi, ambulante, lekarne, zagotavlja varstvo naravnih in kulturnih spomenikov na obmo ju mestne ob ine, ki so lokalnega pomena, zagotavlja pokopaliako in pogrebno slu~bo, organizira in pospeauje informacijske in dokumentacijske dejavnosti; izdajanje javnih glasil, oblikuje socialno politiko mestne ob ine, skrbi za razvoj kulture in za javne kulturne ustanove ter dejavnosti lokalnega in airaega pomena, kakor tudi za naravno in kulturno dedia ino, skrbi za razvoj aporta in rekreacije, skrbi za smotrni razvoj na obmo ju mestne ob ine kot celote, skrbi za prometne naprave in javne zgradbe mestne ob ine in opravlja druge naloge, dolo ene z zakonom in podzakonskimi akti. Poleg zadev javnega pomena mestna ob ina na podlagi in v skladu z zakoni, ki urejajo posamezna podro ja, kot svoje naloge opravlja ae z zakonom dolo ene naloge iz dr~avne pristojnosti, ki se nanaaajo na razvoj mestne ob ine. III. ORGANI MESTNE OB INE Skupne dolo be 7. len Organi mestne ob ine so: mestni svet, ~upan, nadzorni odbor in volilna komisija. Organi mestne ob ine se volijo oziroma imenujejo za atiri leta. 8. len Delo organov mestne ob ine je javno. Javnost dela se zagotavlja z objektivnim obvea anjem javnosti o delu organov mestne ob ine, z navzo nostjo ob anov in predstavnikov javnih ob il na sejah mestnega sveta in delovnih teles sveta ter na druge na ine, ki jih dolo a ta statut in poslovnik mestnega sveta. Seje mestnega sveta in delovnih teles sveta so odprte za javnost, razen, kadar svet ali delovno telo zaradi posebnih okolia in v javnem interesu odlo i, da se javnost izklju i. Kaj se ateje za uradno tajnost, dolo i mestni svet mestne ob ine. 9. len Organi mestne ob ine so sklep ni, e je na njihovih sejah prisotna najmanj polovica njihovih lanov. 10. len Vsak ob an, skupina ob anov ali pravna oseba s sede~em v mestni ob ini imajo pravico nasloviti peticijo na katerikoli organ mestne ob ine. Organ, na katerega je naslovljena peticija, mora nanjo odgovoriti najkasneje v 30. dneh. Mestni svet 11. len Mestni svet je najviaji organ odlo anja v vseh zadevah v okviru pravic in dol~nosti v mestni ob ini. Mestni svet ima naslednje pristojnosti: sprejema: statut mestne ob ine, poslovnik za svoje delo, ob inski prora un in zaklju ni ra un, prostorske plane in druge plane razvoja mestne ob ine, premo~enjsko, delitveno in kadrovsko bilanco mestne ob ine, odloke in druge akte mestne ob ine (odredbe, pravilnike, navodila...), programe in na rte varstva pred naravnimi in drugimi nesre ami akt o organizaciji in delovnem podro ju ob inske uprave, odlo a: - o odtujitvi nepremi nin, ter o pridobitvi nepremi nin in odtujitvi in pridobitvi premi nin, kadar vrednost presega 0,5% prora una Mestne ob ine Ptuj, o finan nem zadol~evanju mestne ob ine in izdaji vrednostnih papirjev, o povezovanju mestne ob ine v pokrajino in druge airae lokalne skupnosti o izbiri sopogodbenika in sklenitvi pravnega posla izven sprejetih prora unskih sredstev pred sprejetjem rebalansa, kadar skupna vrednost presega 0,5 % prora una Mestne ob ine Ptuj, o prevzemu nalog iz dr~avne pristojnosti, dolo a: viaino najemnin in zakupnin za objekte, ki so v lasti ob ine, viaino nadomestila za uporabo stavbnega zemljia a, obseg in viaino taks, pristojbin, odakodnin in drugih prihodkov mestne ob ine, na in in pogoje opravljanja ob inskih javnih slu~b, v skladu z zakonom dolo a viaino pla e ali dela pla e za pod~upana in del pla  lanom mestnega sveta ter kriterije in merila za nagrade in nadomestila lanom organov delovnih teles, ki jih imenuje mestni svet, daje: soglasje o namenski porabi sredstev, pridobljenih s koncesijami ali dobi kom javnih podjetij, pobudo za presojo ustavnosti in zakonitosti v zadevah, s katerimi se posega v ustavni polo~aj in pravice mestne ob ine, pobude za sklic zborov ob anov, soglasje k cenam komunalnih in drugih storitev, mnenje k imenovanju na elnika upravne enote, - soglasje k prenosu nalog iz dr~avne pristojnosti na mestno ob ino, imenuje ali voli in razreauje: pod~upane na predlog ~upana, lane nadzornega odbora ter lane delovnih teles mestnega sveta, ob insko volilno komisijo, predstavnika mestne ob ine v sosvetu na elnika upravne enote, lane sveta za varstvo uporabnikov javnih dobrin, nadzoruje delo ~upana, pod~upanov, ob inske uprave in delovnih teles sveta glede izvraevanja odlo itev mestnega sveta, razpisuje referendum, ustanavlja gospodarske in druge javne zavode, zavode ter gospodarske javne slu~be, odlo a o drugih zadevah, ki jih dolo a zakon, daje mnenja dr~avnim organom, kadar zakon zahteva mnenje mestne ob ine in druge pristojnosti, dolo ene z zakonom in podzakonskimi akti. 12. len Mestni svet ima 29 lanov. lani mestnega sveta opravljajo svojo funkcijo nepoklicno. Nezdru~ljivost opravljanja funkcije lanov mestnega sveta z drugimi dol~nostmi ureja zakon. 13. len }upan predstavlja mestni svet, ga sklicuje in vodi njegove seje. }upan za sklicevanje in vodenje sej mestnega sveta lahko pooblasti pod~upana ali drugega lana mestnega sveta. Strokovne, organizacijske in administrativne naloge za mestni svet ter njegova delovna telesa zagotavlja ob inska uprava. 14. len Mestni svet ima poslovnik, s katerim se uredijo na in dela, postopek odlo anja in razmerja do drugih organov. Vsak lan mestnega sveta lahko predlaga mestnemu svetu v sprejem odloke in druge akte iz njegove pristojnosti, razen prora una in zaklju nega ra una prora una in drugih aktov, za katere je v zakonu ali v tem statutu dolo eno, da jih sprejme mestni svet na predlog ~upana. Delovna telesa mestnega sveta 15. len Za obravnavo zadev iz pristojnosti mestnega sveta ter za oblikovanje mnenj in predlogov svetu se lahko ustanovijo odbori, pododbori in komisije, kot delovna telesa sveta. lane odborov, pododborov in komisij imenuje mestni svet izmed lanov mestnega sveta, lahko pa tudi izmed drugih ob anov. Predsednik in najmanj polovica lanov morajo biti lani mestnega sveta. Odbori se ustanovijo pravilom za podro ja, za katera so ustanovljeni oddelki ob inskega urada. Odbori imajo po sedem lanov, od tega pet izmed svetnikov in dva lana izmed ob anov mestne ob ine. Poleg stalnih odborov, ustanovljenih s statutom mestne ob ine, ustanavlja mesti svet druga delovna telesa s sklepom, s katerim dolo i njihovo sestavo in opredeli njihovo delovno podro je. Predsednika in lane delovnih teles imenuje mestni svet na predlog komisije za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja. }upan ima pravico prisostvovati sejam delovnih teles in sodelovati v razpravi na seji. 16. len Mestni svet ima naslednje stalne odbore: 1. Odbor za finance in gospodarjenje s sredstvi ob ine, 2. Odbor za gospodarstvo, 3. Odbor za dru~bene dejavnosti, 4. Odbor za okolje in prostor ter gospodarsko infrastrukturo, 5. Odbor za sploane zadeve. 17. len Odbori mestnega sveta dajejo mnenja in predloge ter: obravnavajo predloge ~upana, lanov sveta, ob inske uprave in ob anov s svojega delovnega podro ja, preden o njih odlo a mestni svet in dajejo mestnemu svetu mnenje o teh predlogih, razpravljajo o vpraaanjih s svojega delovnega podro ja in dajejo mestnemu svetu, ~upanu in ob inski upravi mnenja o teh vpraaanjih, predlagajo svetu in ~upanu odlo itve s svojega podro ja. 18. len V okviru pooblastil iz prejanjega lena dajejo posamezni odbori mnenja in predloge, zlasti na naslednjih podro jih: 1. Odbor za finance in gospodarjenje z nepremi ninami na podro ju javnih financ, zlasti glede prora una in zaklju nega ra una, zadol~evanja mestne ob ine, zadol~evanja javnih podjetij in zavodov, dajanja poroatev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in zavodov in uporabe sredstev iz rezerv prora una mestne ob ine ter naloge na podro ju gospodarjenja s premo~enjem mestne ob ine. 2. Odbor za gospodarstvo pospeaevanja razvoja gospodarskih dejavnosti, spremljanja gibanj v gospodarskih dejavnostih. 3. Odbor za dru~bene dejavnosti na podro ju kulture, raziskovalne dejavnosti, aporta in rekreacije, otroakega varstva, vzgoje in izobra~evanja, zdravstva, kulturne dedia ine, informacijsko-dokumentacijske dejavnosti in socialnega varstva. 4. Odbor za okolje in prostor ter gospodarsko infrastrukturo na podro ju varstva okolja, komunalnih javnih slu~b, javnih cest in poti, stanovanjskega gospodarstva, stavbnih zemljia , urejanje prostora in na rtovanja. 5. Odbor za sploane zadeve - na podro jih sploanih zadev, organizacije uprave ter drugih zadev, ki ne spadajo v pristojnost ostalih odborov. }upan 19. len Mestna ob ina ima ~upana in najve  tri pod~upane. }upan lahko opravlja svojo funkcijo poklicno ali nepoklicno. Funkcionarske pravice in pravice iz delovnega razmerja ~upana dolo a zakon. }upana nadomea a v odsotnosti ali zadr~anosti pod~upan, ki ga dolo i ~upan. 20. len }upan opravlja naslednje naloge: predstavlja in zastopa mestno ob ino, - predstavlja in zastopa mestni svet, skrbi in odgovarja za izvajanje odlo itev mestnega sveta, usmerja in nadzoruje delo ob inske uprave, izvrauje prora un mestne ob ine in odgovarja za njegovo izvraevanje, - izbira sopogodbenika in sklepa pravne posle v okviru sprejetega prora una in o tem obvea a mestni svet predlaga sploane akte, prora un in zaklju ni ra un ter druge odlo itve mestnemu svetu, sprejema za asne nujne ukrepe pod pogoji, dolo enimi z zakonom, sklicuje zbore ob anov, odlo a o porabi sredstev rezerv prora una mestne ob ine za kritje blagajniakega primanjkljaja in za kritje izdatkov, nastalih zaradi izrednih razmer, odlo a o odtujitvi in pridobitvi premi nin ter o pridobitvi nepremi nin, kadar vrednost ne presega 0,5% vrednosti prora una Mestne ob ine Ptuj, skrbi za objavo ob inskih sploanih aktov in opravlja druge naloge, ki jih dolo a zakon ali ta statut. }upan lahko ustanovi komisije in druga delovna telesa kot strokovna in posvetovalna delovna telesa za prou evanje zadev iz njegove pristojnosti. 21. len }upan lahko zadr~i objavo sploanega akta ob ine, e meni, da je neustaven ali nezakonit in predlaga mestnemu svetu, da o njem ponovno odlo i na prvi naslednji seji, pri emer mora navesti razloge za zadr~anje. e mestni svet vztraja pri svoji odlo itvi, se sploani akt objavi, ~upan pa lahko vlo~i pri Ustavnem sodia u RS zahtevo za oceno njegove skladnosti z ustavo in zakonom. }upan zadr~i izvajanje odlo itve mestnega sveta, e meni, da je nezakonita, ali je v nasprotju s statutom ali drugim sploanim aktom ob ine, in predlaga mestnemu svetu, da o njej ponovno odlo i na prvi naslednji seji, pri emer mora navesti razloge za zadr~anje. Ob zadr~anju izvajanja odlo itve mestnega sveta ~upan opozori pristojno ministrstvo na nezakonitost take odlo itve. e mestni svet ponovno sprejme enako odlo itev, lahko ~upan za ne postopek pri upravem sodia u. e se odlo itev mestnega sveta nanaaa na zadevo, ki je z zakonom preneaena v opravljanje ob ini, ~upan opozori pristojno ministrstvo na nezakonitost oziroma neprimernost take odlo itve. 22. len Pod~upani nadomea ajo ~upana v primeru odsotnosti ali zadr~anosti in opravljajo druge naloge v okviru pisnih pooblastil ~upana in v skladu z zakonom. Nezdru~ljivost funkcije pod~upana z drugimi dol~nostmi dolo a zakon. 4. Nadzorni odbor 23. len Nadzorni odbor ob ine je najviaji organ nadzora javne porabe v ob ini. Nadzorni odbor ima v skladu z zakonom naslednje pristojnosti: opravlja nadzor nad razpolaganjem s premo~enjem ob ine, nadzoruje namenskost in smotrnost porabe sredstev ob inskega prora una, nadzoruje finan no poslovanje uporabnikov prora unskih sredstev. Nadzorni odbor v okviru svojih pristojnosti ugotavlja zakonitost in pravilnost poslovanja ob inskih organov, ob inske uprave, svetov etrtnih skupnosti, javnih zavodov, javnih podjetij in ob inskih skladov ter drugih porabnikov sredstev ob inskega prora una in pooblaa enih oseb z ob inskimi javnimi sredstvi in ob inskim premo~enjem ter ocenjuje u inkovitost in gospodarnost porabe ob inskih javnih sredstev. 24. len Nadzorni odbor ima 7 lanov. lane nadzornega odbora imenuje mestni svet izmed ob anov. lani nadzornega odbora morajo imeti najmanj VI. stopnjo strokovne izobrazbe in izkuanje s finan no - ra unovodskega ali pravnega podro ja, ali drugih podobnih podro ij. Kandidate za lane nadzornega odbora ob ine predlaga mestnemu svetu komisija za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja. Nezdru~ljivost funkcije lanstva v nadzornem odboru z drugimi dol~nostmi dolo a zakon. lanstvo v nadzornem odboru preneha z dnem razreaitve oziroma z dnem poteka mandata lanom mestnega sveta, ki je nadzorni odbor imenoval. Za pred asno razreaitev lana nadzornega odbora se primerno uporabljajo razlogi za pred asno prenehanje mandata lana mestnega sveta. Razreaitev se opravi na predlog komisije za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja. 25. len Prvo sejo nadzornega odbora ob ine po imenovanju skli e ~upan. Nadzorni odbor se konstituira, e je na prvi seji navzo ih najmanj pet lanov odbora. lani nadzornega odbora izvolijo izmed sebe predsednika nadzornega odbora. Predsednik predstavlja nadzorni odbor, sklicuje in vodi njegove seje. Nadzorni odbor sprejema svoja poro ila, priporo ila in predloge na seji, na kateri je navzo ih ve ina lanov nadzornega odbora. Odlo itve sprejema z ve ino glasov navzo ih lanov. 26. len Nadzorni odbor sprejme letni program nadzora, ki obvezno vsebuje letni nadzor zaklju nega ra una prora una ob ine, zaklju nih ra unov etrtnih skupnosti, javnih zavodov in javnih podjetij ter ob inskih skladov, izvajanje prora una ob ine in sprejetih finan nih na rtov etrtnih skupnosti, javnih zavodov, javnih podjetij in ob inskih skladov ter vsaj polletni nadzor razpolaganja z ob inskim nepremi nim in premi nim premo~enjem. V program lahko nadzorni odbor vklju i tudi druge nadzore. S programom seznani nadzorni odbor mestni svet in ~upana. Poleg zadev iz letnega programa dela mora nadzorni odbor obvezno obravnavati zadeve, ki jih s sklepom predlaga mestni svet in ~upan. 27. len Ugotovitve, ocene in mnenja ter predloge poro il nadzornega odbora pripravi lan nadzornega odbora, ki ga je na predlog predsednika, za posamezno zadevo v skladu z letnim programom nadzora, s sklepom o izvedbi nadzora zadol~il nadzorni odbor. Sklep o izvedbi nadzora mora vsebovati opredelitev vsebine nadzora, as in kraj nadzora in navedbo nadzorovanega. V postopku nadzora so odgovorni nadzorovane osebe dol~ni lanu nadzornega odbora, ki opravlja nadzor, predlo~iti vso potrebno dokumentacijo, sodelovati v postopku nadzora, odgovoriti na ugotovitve in dajati pojasnila. lan nadzornega odbora, ki opravlja nadzor, ima pravico zahtevati vse podatke, ki so potrebni za izvedbo naloge, ki mu je zaupana. Ob inski organi so zahtevane podatke dol~ni dati. Po opravljenem pregledu pripravi lan nadzornega odbora predlog poro ila, v katerem je navedena nadzorovana oseba, odgovorne osebe, predmet pregleda, ugotovitve, ocene ter mnenja ter morebitna priporo ila in predlogi ukrepov. Predlog poro ila sprejme nadzorni odbor ter ga poalje nadzorovani osebi, ki ima pravico v roku petnajstih dni od prejema predloga poro ila vlo~iti pri nadzornem odboru ugovor. Nadzorni odbor mora o ugovoru odlo iti v petnajstih dneh. Dokon no poro ilo poalje nadzorni odbor nadzorovani osebi, mestnemu svetu in ~upanu, po potrebi pa tudi ra unskemu sodia u. e je nadzorni odbor ugotovil hujao kraitev predpisov ali nepravilnosti pri poslovanju ob ine, ki so opredeljene v poslovniku nadzornega odbora, mora o teh kraitvah v petnajstih dneh od dokon nosti poro ila obvestiti pristojno ministrstvo in ra unsko sodia e. V primeru, da nadzorni odbor ugotovi, da obstoja utemeljen sum, da je nadzorovana oseba ali odgovorna oseba storila prekraek ali kaznivo dejanje, je dol~an svoje ugotovitve posredovati pristojnemu organu pregona. Nadzorovane osebe so dol~ne spoatovati mnenja, priporo ila in predloge nadzornega odbora. Mestni svet, ~upan in organi porabnikov ob inskih prora unskih sredstev so dol~ni obravnavati poro ila nadzornega odbora in v skladu s svojimi pristojnostmi upoatevati priporo ila in predloge nadzornega odbora. 28. len lana nadzornega odbora predsednik nadzornega odbora izlo i iz posamezne zadeve v primeru, e so podane okolia ine, ki vzbujajo dvom o njegovi nepristranosti. Izlo itev lana nadzornega odbora v posamezni zadevi lahko zahteva tudi nadzorovana oseba. Zahtevo za izlo itev mora vlo~iti pri nadzornem odboru. V zahtevi je potrebno navesti okolia ine, na katere opira svojo zahtevo za izlo itev. O izlo itvi odlo i predsednik nadzornega odbora. O izlo itvi predsednika nadzornega odbora odlo i nadzorni odbor. 29. len Delo nadzornega odbora je javno. Nadzorni odbor o svojih ugotovitvah obvesti javnost, ko je njegovo poro ilo dokon no. O obvea anju javnosti mora spoatovati pravice strank. Pri opravljanju svojega dela so lani nadzornega odbora dol~ni varovati dr~avne in poslovne skrivnosti nadzorovanih, ki so tako opredeljene z zakonom, drugim predpisom ali akti mestnega sveta in organizacij uporabnikov prora unskih sredstev ter spoatovati dostojanstvo, dobro ime in osebno integriteto fizi nih in pravnih oseb. 30. len Strokovno in administrativno pomo  za delo nadzornega odbora zagotavlja ~upan in ob inska uprava. Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje mestni svet. Pogodbo z izvedencem sklene ~upan. Sredstva za delo nadzornega odbora se zagotavljajo v ob inskem prora unu na podlagi izdelanega letnega programa nadzora. 31. len Podrobnejao organizacijo svojega dela uredi nadzorni odbor s poslovnikom o delu. IV. NEPOSREDNO SODELOVANJE OB ANOV PRI ODLO ANJU V MESTNI OB INI PTUJ 32. len Neposredne oblike odlo anja ob anov o lokalnih zadevah so zbor ob anov, referendum in ljudska iniciativa. 33. len Zbor ob anov se lahko skli e in izvede za vso ob ino, za eno ali ve  etrti, za posamezno naselje ali zaselek. 34. len Ob ani na zboru ob anov: obravnavajo pobude in predloge za spremembo obmo ja ob ine, njenega imena ali sede~a ter dajejo pobude v zvezi s tem in oblikujejo mnenja, obravnavajo predloge in pobude za sodelovanje in povezovanje z drugimi ob inami v airae samoupravne lokalne skupnosti, obravnavajo pobude in predloge za ustanovitev ali ukinitev o~jih delov ob ine oziroma za spremembo njihovih obmo ij, predlagajo, obravnavajo in oblikujejo stalia a o spremembah obmo ij naselij, imen naselij ter imen ulic, opravljajo naloge zborov volivcev v skladu z zakonom, dajejo predloge ob inskim organom v zvezi s pripravo programov razvoja ob ine, gospodarjenja s prostorom ter varovanja ~ivljenskega okolja, oblikujejo stalia a v zvezi z ve jimi posegi v prostor (gradnja avtocest, energetskih objektov, odlagalia  odpadkov in nevarnih snovi ...), obravnavajo in oblikujejo mnenja, stalia a ter odlo ajo o zadevah, za katere je tako dolo eno z zakonom, s tem statutom ali odlokom ob ine ter o zadevah, za katere tako sklene mestni svet ali ~upan. Odlo itve, predloge, pobude, stalia a in mnenja zbora ob anov so ob inski organi, v katerih pristojnost posamezna zadeva spada, dol~ni obravnavati in pri izvajanju svojih nalog upoatevati. e pristojni ob inski organ meni, da predlogov, pobud, stalia , mnenj in odlo itev zbora ob anov ni mogo e upoatevati, je ob anom dol~an na primeren na in in v primernem roku svoje mnenje predstaviti in utemeljiti. 35. len Zbor ob anov skli e ~upan na lastno pobudo, na pobudo mestnega sveta ali na pobudo sveta etrti. }upan mora sklicati zbor ob anov za vso ob ino na zahtevo najmanj 5 odstotkov volivcev v ob ini, zbor ob anov v etrti pa na zahtevo najmanj 5 odstotkov volivcev v etrti. Zahteva za sklic zbora ob anov mora vsebovati pisno obrazlo~en predlog zadeve, ki jo naj zbor ob anov obravnava. Zahtevi je treba prilo~iti seznam volivcev, ki so zahtevo podprli. Seznam mora vsebovati ime in priimek volivca, datum rojstva in naslov stalnega prebivalia a ter njihove podpise. }upan lahko zahtevo za sklic zbora ob anov s sklepom zavrne, e ugotovi, da zahteve ni podprlo zadostno atevilo volivcev. Sklep o zavrnitvi sklica zbora ob anov se vro i pobudniku zahteve ali prvemu podpisanemu volivcu na seznamu. }upan skli e zbor volivcev najkasneje v tridesetih dneh po prejemu pravilno vlo~ene zahteve. 36. len Sklic zbora ob anov mora vsebovati navedbo obmo ja, za katerega se sklicuje zbor ob anov, kraj in as sklicanega zbora ob anov ter predlog dnevnega reda zbora.  R T $$%%(2*288.?0?@?J?BJDJ~OOOOvSxSVVF^H^X^Z^F`H`cc4jtjl&lRmTmrmtmoodxfxPRvzbd02جڬ޳T h*7 h e6 h*5 hg6 h*56 h*6>* h /6 h*5CJh*56CJh* h*6K  ,  Fp\,$a$$a$$ a$ $^`a$.L8><D !!v" $ & Fa$gda$a$$a$v"##$%%%n&''V))*R+,t,0--..h//b0d0&2(2*2 $ & Fa$gda$a$ $ & Fa$gda*2`2~2203333 4"678 8888:::::;< << $ & Fa$gda$a$ $ & Fa$gda$a$<J<|<<6==>>>.?0?@??z@AAC\C^CnCCPDA$ & F>T8nTf^`a$gda$a$ $ & Fa$gdaPDDVEFFGGHHVIIBJDJJJ>KtKKTLBMnMNpNOOOOO$a$$a$ $ & Fa$gdaO@PPPPPQpRdSfSxSTTvVxVzVVVV XYbZ*[\]F^H^Z^^ $ & Fa$gda$a$$a$^_P__`F`H`Z``0b8cccccdegg:hh $ & Fa$gda$a$$a$hhvjj(l^lmRmTmVmbmtmmTnnoo$a$ $ & Fa$gda$a$$ & F^a$gda $ & Fa$gda=$ & F>Th-Tf`a$gdaooo&pzppDqqrrdsst@uudvv0wRxTxA$ & F>T8nTf^`a$gda $ & Fa$gda$a$$a$Txfx z\{h}āNPRvz P $ & Fa$gda$a$$a$PRdb$F’2$a$$a$A$ & F>T8 . Tf^`a$gda\ШBĬƬڬ4İưذڲ̳γ"$a$$a$"$6 BXF0n.VXj,VXj $ & Fa$gda$a$$a$TVXhjVXZ\ln  02BD H!J!&&&&''//00|4~4 8 8<<@@AADEGGGG~JJLLMMOOTRVRTTZV\VV]X] ___ _^c`cpcrc0e2exx4 hg6 h*56 h*5Uh* h*6 h*7 h*6>*UjZ\n>(>~.$$a$$a$Sklic zbora ob anov se objavi v uradnem glasilu Mestne ob ine Ptuj, v lokalnih sredstvih javnega obvea anja, oziroma se sklic zbora objavi na drug krajevno obi ajen na in. 37. len Delo zbora ob anov vodi ~upan, ali od njega pooblaa en pod~upan. }upan lahko zboru ob anov predlaga imenovanje predsedstva zbora, ki vodi zbor ob anov. V razpravi in pri odlo anju na zboru ob anov lahko sodeluje vsakdo, ki ima volilno pravico in stalno prebivalia e na obmo ju sklicanega zbora ob anov. Zbor ob anov je sklep en, e je na zboru navzo ih najmanj pet odstotkov volivcev z obmo ja sklica zbora ob anov. Zbor ob anov veljavno sprejema odlo itve, predloge, pobude, stalia a in mnenja z ve ino glasov navzo ih volivcev na zboru. 38. len Mestni svet lahko razpiae referendum o vpraaanjih, ki so vsebina sploanih aktov ob ine, ki jih sprejema mestni svet, razen o prora unu in zaklju nem ra unu ob ine ter o sploanih aktih, s katerimi se v skladu z zakonom predpisujejo ob inski davki in druge dajatve. Mestni svet lahko o sploanem aktu iz prejanjega odstavka razpiae referendum na predlog ~upana ali lana mestnega sveta. Mestni svet mora razpisati referendum, e to zahteva najmanj pet odstotkov volivcev v ob ini in e tako dolo a zakon ali statut ob ine. 39. len Predlog za razpis referenduma lahko vlo~i ~upan ali lan mestnega sveta najkasneje v petnajstih dneh po sprejemu sploanega akta ob ine. Najkasneje v petnajstih dneh po sprejemu sploanega akta ob ine je treba mestni svet pisno seznaniti s pobudo volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma. e je vlo~en predlog za razpis referenduma, ali je vlo~ena pobuda volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma, ~upan zadr~i objavo sploanega akta do odlo itve o predlogu ali pobudi, oziroma do odlo itve na referendumu. 40. len Referendum se opravi kot naknadni referendum, na katerem ob ani potrdijo ali zavrnejo sploani akt ob ine ali njegove posamezne dolo be. e je sploani akt ob ine ali njegove posamezne dolo be na referendumu potrjen, ga mora ~upan objaviti skupaj z objavo izida referenduma. e je sploani akt ob ine ali njegove posamezne dolo be na referendumu zavrnjen, se sploani akt ne objavi, dokler se ob upoatevanju volje volivcev ne spremeni. Odlo itev volivcev na referendumu, s katero je bil sploani akt ob ine zavrnjen ali so bile zavrnjene njegove posamezne dolo be, zavezuje mestni svet do konca njegovega mandata. 41. len Pobuda volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma o sploanem aktu ob ine ali njegovih posameznih dolo bah mora vsebovati ~e oblikovano zahtevo za razpis referenduma. Zahteva mora vsebovati jasno izra~eno vpraaanje, ki naj bo predmet referenduma in obrazlo~itev. Pobudo volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma lahko da vsak volivec, politi na stranka v ob ini ali svet etrti. Podporo pobudi dajo volivci na seznamu, ki vsebuje osebne podatke podpisnikov: ime in priimek, datum rojstva in naslov stalnega prebivalia a. Pobuda mora biti podprta s podpisi najmanj stotih volivcev iz obmo ja mestne ob ine , oz. iz obmo ja mestne ali primestne etrti. Pobudnik o pobudi volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma pisno seznani mestni svet in pobudo predlo~i ~upanu. e ~upan meni, da pobuda z zahtevo ni oblikovana v skladu s prvim odstavkom tega lena ali je v nasprotju z zakonom in statutom ob ine, o tem v osmih dneh po prejemu pobude obvesti pobudnika in ga pozove, da ugotovljeno neskladnost odpravi v osmih dneh. e pobudnik tega ne stori, se ateje, da pobuda ni bila vlo~ena. }upan o tem nemudoma obvesti pobudnika in mestni svet. Pobudnik lahko v osmih dneh po prejemu obvestila iz predhodnega odstavka zahteva, naj odlo itev ~upana preizkusi upravno sodia e. 42. len Volivci dajejo podporo zahtevi za razpis referenduma z osebnim podpisovanjem ali s podpisovanjem na seznamu. O na inu dajanja podpore odlo i ~upan s sklepom. }upan dolo i obrazec za podporo z osebnim podpisovanjem ali s podpisovanjem na seznamu, ki vsebuje jasno izra~eno zahtevo za razpis referenduma in rok za zbiranje podpisov, ki ne more biti krajai kot penajst dni in ne daljai kot trideset dni. Osebno podpisovanje se izvaja pred dr~avnim organom, pristojnim za vodenje evidence volilne pravice. V primeru dajanja podpore na seznamu pa dr~avni organ, pristojen za vodenje evidence volilne pravice overi podpise volivcev na seznamu. `teje se, da je zahteva za razpis referenduma vlo~ena, e je v dolo enem roku podprlo s svojim podpisom zadostno atevilo volivcev. 43. len Mestni svet razpiae referendum v petnajstih dneh po sprejemu odlo itve o predlogu ~upana ali lana mestnega sveta za razpis referenduma oziroma v petnajstih dneh od vlo~itve zahteve volivcev za razpis referenduma v skladu s etrtim odstavkom 42. lena tega statuta. Referendum se izvede najprej trideset in najkasneje petinatirideset dni od dneva razpisa v nedeljo ali drug dela prost dan. Z aktom o razpisu referenduma mestni svet dolo i vrsto referenduma, sploani akt oziroma tiste njegove dolo be, o katerih se bo odlo alo na referendumu, besedilo referendumskega vpraaanja, o katerem se bo odlo alo na referedumu z mo~nostjo obkro~itve odgovora ZA oziroma PROTI, dan razpisa in dan glasovanja. Akt o razpisu refereduma se objavi v uradnem glasilu Mestne ob ine Ptuj. Petnajst dni pred dnem glasovanja objavi volilna komisija ob ine akt o razpisu refereduma v javnih ob ilih. 44. len Pravico glasovati na referedumu imajo vsi ob ani, ki imajo pravico voliti lane mestnega sveta. Odlo itev na referedumu je sprejeta, e zanjo glasuje ve ina volivcev, ki so glasovali. 45. len Postopek za izvedbo referenduma vodijo organi, ki vodijo lokalne volitve. Glede glasovanja na referendumu in drugih vpraaanj, ki niso urejena v tem statutu, veljajo dolo be Zakona o referendumu in ljudski iniciativi, na njegovi podlagi pa se smiselno uporabljajo tudi dolo be Zakona o lokalnih volitvah , kolikor ni s tem statutom v skladu z Zakonom o lokalni samoupravi posamezno vpraaanje druga e urejeno. 46. len Mestni svet lahko razpiae svetovalni referendum o posameznih vpraaanjih posebnega pomena iz pristojnosti mestne ob ine, da se ugotovi volja ob anov. Svetovalni referendum se lahko razpiae za vso mestno ob ino ali za njen del. Svetovalni referendum se mora razpisati na zahtevo najmanj petih odstotkov volilcev v mestni ob ini oziroma v etrti. Svetovalni referendum ne zavezuje organov mestne ob ine. Glede izvedbe svetovalnega referenduma se smiselno uporabljajo dolo be tega statuta, ki urejajo referendum o sploanem aktu ob ine. 47. len Najmanj pet odstotkov volilcev v mestni ob ini lahko zahteva izdajo ali razveljavitev sploanega akta ali druge odlo itve iz pristojnosti mestnega sveta oziroma drugih ob inskih organov. e se zahteva nanaaa na razveljavitev sploanega akta mestnega sveta, mora ta obravnavo zahteve uvrstiti na prvo naslednjo sejo, o njej pa odlo iti najkasneje v treh mesecih po vlo~itvi zahteve. e se zahteva nanaaa na druge odlo itve organov mestne ob ine, mora pristojni organ o njej odlo iti najkasneje v enem mesecu. Glede pobude za vlo~itev zahteve volivcev in postopka s pobudo se primerno uporabljajo dolo be zakonov in tega statuta, s katerimi je urejeno vpraaanje referenduma o sploanem aktu v mestni ob ini. V. OB INSKA UPRAVA 48. len Upravne naloge v mestni ob ini opravlja ob inska uprava. Organizacijo in delovno podro je ob inske uprave dolo i z odlokom mestni svet na predlog ~upana. Delo ob inske uprave vodi direktor ob inske uprave, ki ga imenuje ~upan. Predstojnik ob inske uprave je ~upan. 49. len O upravnih stvareh iz izvirne pristojnosti mestne ob ine odlo a na prvi stopnji direktor ob inske uprave, na drugi stopnji pa ~upan, e ni za posamezne primere z zakonom druga e dolo eno. Direktor ob inske uprave lahko za vodenje upravnega postopka oziroma za odlo anje o vseh upravnih stvareh ali o dolo eni vrsti upravnih stvari pooblasti delavca v ob inski upravi, ki izpolnjuje predpisane pogoje. }upan lahko za vodenje upravnega postopka pooblasti delavca v ob inski upravi, ki izpolnjuje predpisane pogoje. O prito~bah zoper posami ne akte, ki jih v zadevah iz dr~avne pristojnosti in na podlagi pooblastil na prvi stopnji izdaja ob inska uprava, odlo a ministrstvo, pristojno za ustrezno podro je, oziroma njegov organ v sestavi. 50. len O izlo itvi delavca v upravi odlo a direktor ob inske uprave. O izlo itvi ~upana in direktorja ob inske uprave odlo a mestni svet. 51. len Polo~aj delavca v ob inski upravi urejata zakon in odlok. Sistemizacijo delovnih mest v ob inski upravi dolo i ~upan. Delavca v ob inski upravi sprejema v delovno razmerje na podlagi sistemizacije ~upan, oziroma po njegovem pooblastilu direktor ob inske uprave. O pravicah delavcev v upravi iz delovnega razmerja ter o imenovanju, razreaitvi in napredovanju upravnih delavcev in viajih upravnih delavcev odlo a ~upan. 52. len Mestna ob ina Ptuj lahko skupaj z drugimi ob inami v skladu z zakonom ustanovi enega ali ve  organov skupne ob inske uprave. VI. OB INSKE JAVNE SLU}BE IN SKLADI 53. len Mestna ob ina zagotavlja opravljanje javnih slu~b, ki jih sama dolo i in javnih slu~b, za katere je tako dolo eno z zakonom (lokalne javne slu~be). Opravljanje javnih slu~b zagotavlja ob ina neposredno v okviru ob inske uprave, z ustanavljanjem javnih gospodarskih in drugih javnih zavodov ter javnih gospodarskih dru~b, z dajanjem koncesij in z vlaganjem lastnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava. 54. len Obvezne gospodarske javne slu~be dolo ene z zakonom ustanavlja mestna ob ina na podro jih oskrbe s pitno vodo, odvajanjem in ia enjem komunalnih, odpadnih in padavinskih voda, ravnanjem s komunalnimi odpadki in odlaganjem ostankov komunalnih odpadkov, na podro ju javne snage in ia enje javnih povrain, urejanja javnih poti, povrain za peace in zelenih povrain, na podro ju pregledovanja in nadzorovanja ter ia enja kurilnih naprav zaradi varstva zraka ter na drugih podro jih, dolo enih z zakonom. 55. len Mestna ob ina organizira izbirne gospodarske javne slu~be, ki jih dolo i z odlokom za podro ja oskrbe industrijskih porabnikov z vodo, oskrbe naselij s po~arno vodo v javni rabi, oskrbe naselij s plinom, urejanja pokopalia  in pogrebne slu~be, javne razsvetljave, urejanja javnih parkiria  in parkirnih hia, ulic, trgov in lokalnih cest, urejanja lokalnih cest, urejanja prometne in neprometne signalizacije in prometnih re~imov, plakatiranje in obvea anje ter na drugih podro jih. 56. len Mestni svet z odlokom o gospodarskih javnih slu~bah dolo i vrste javnih slu~b ter na ine in oblike njihovega izvajanja. 57. len Mestni svet z odlokom ustanavlja javna podjetja, javne zavode in sklade. 58. len Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je mestna ob ina, se smejo zadol~evati le s soglasjem mestne ob ine. Mestna ob ina sme dajati poroatva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, vendar najve  do 5% primerne porabe v letu v katerem se daje poroatvo. Odlo itev o zadol~evanju in dajanju poroatev sprejme mestni svet. VII. PREMO}ENJE IN FINANCIRANJE MESTNE OB INE 59. len Mestna ob ina gospodari s premo~enjem v skladu s predpisi. Premo~enje mestne ob ine sestavljajo nepremi nine in premi nine v lasti mestne ob ine, denarna sredstva in pravice. Mestna ob ina mora s premo~enjem gospodariti kot dober gospodar. 60. len Za izvraevanje prora una je odgovoren ~upan mestne ob ine, e ni z odlokom mestne ob ine druga e dolo eno. 61. len e se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov prora una izvraevanje prora una ne more uravnovesiti, se lahko za za asno kritje dohodkov uporabijo sredstva rezerve mestne ob ine ali najame posojilo najve  5% sprejetega prora una, ki mora biti odpla ano do konca prora unskega leta. O najetju posojila odlo a ~upan. 62. len 1. Javne sklade ustanavlja mestni svet. Mestni svet izvrauje vse ustanoviteljske pravice mestne ob ine do javnih skladov, zlasti pa imenuje organe upravljanja in poslovodne organe skladov. 63. len Mestne in primestne etrti se financirajo v skladu z zakonom. VIII. AKTI MESTNE OB INE 1. Sploani akti mestne ob ine 64. len Mestni svet sprejme statut mestne ob ine in poslovnik za delo mestnega sveta. Mestni svet sprejema odloke, odredbe, pravilnike in navodila kot sploane pravne akte. Odbor mestnega sveta lahko sprejme poslovnik za svoje delo. Mestni svet sprejema prostorske in druge plane razvoja ob ine, ob inski prora un in zaklju ni ra un. 65. len Statut je temeljni sploani akt mestne ob ine, ki ga sprejme svet z dvotretjinsko ve ino glasov vseh lanov mestnega sveta. 66. len S poslovnikom, ki ga sprejme mestni svet z dvotretjinsko ve ino navzo ih lanov, se uredi organizacija in na in dela mestnega sveta ter uresni evanje pravic in dol~nosti lanov mestnega sveta. 67. len Z odlokom ureja mestna ob ina na sploani na in zadeve iz svoje pristojnosti, ustanavlja organe ob inske uprave in dolo a na in njihovega dela ter ustanavlja javne slu~be. Z odlokom ureja mestna ob ina tudi zadeve iz prenesene pristojnosti, kadar je tako dolo eno z zakonom. 68. len Z odredbo mestna ob ina uredi dolo ene razmere, ki imajo sploaen pomen ali odreja na in ravnanja v takih razmerah. 69. len S pravilnikom se raz lenijo posamezne dolo be statuta ali odloka v procesu njunega izvraevanja. 70. len Z navodilom se lahko podrobneje predpiae na in dela organov ob inske uprave pri izvraevanju dolo b statuta ali odloka. 71. len S prora unom mestne ob ine se razporedijo vsi prihodki in izdatki za posamezne namene financiranja javne porabe v mestni ob ini. Prora un mestne ob ine se sprejme za prora unsko leto, ki se za ne in kon a hkrati s prora unskim letom za dr~avni prora un. Osnutek prora una mestne ob ine mora biti predlo~en mestnemu svetu najkasneje do 31. decembra za naslednje prora unsko leto, oziroma najkasneje mesec dni po sprejemu dr~avnega prora una. Prora un mestne ob ine je sprejet, e zanj glasuje ve ina navzo ih lanov mestnega sveta. Predpisi in drugi sploani akti Mestne ob ine Ptuj morajo biti objavljeni, preden za nejo veljati. Akti iz prejanjega odstavka tega lena se objavljajo v uradnem glasilu Mestne ob ine Ptuj. 2. Posami ni akti mestne ob ine 72. len Posami ni akti mestne ob ine so odlo be in sklepi. S posami nimi akti, s sklepom ali odlo bo, odlo a mestna ob ina o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti, iz prenesene pristojnosti ter na podlagi javnih pooblastil. 73. len Organi mestne ob ine odlo ajo o pravicah in dol~nostih posameznikov in pravnih oseb ter o njihovih pravnih koristih v upravnih stvareh v upravnem postopku. O prito~bah zoper posami ne akte, ki jih izdajo organi ob inske uprave v upravnem postopku, odlo a na drugi stopnji ~upan. O prito~bah zoper posami ne akte, izdane v upravnih stvareh iz prenesene pristojnosti, odlo a dr~avni organ, ki ga dolo i zakon. O zakonitosti dokon nih posami nih aktov ob inskih organov odlo a v upravnem sporu pristojno sodia e. IX. MESTNE IN PRIMESTNE ETRTI 74. len Zaradi zadovoljevanja dolo enih skupnih potreb krajanov, naselij in zaradi zadovoljevanja krajevnih interesov se obmo je Mestne ob ine Ptuj razdeli na mestne in primestne etrti. Mestne in primestne etrti so pravne osebe. 75. len S tem statutom se na podlagi ugotovljenega interesa prebivalcev na zborih krajanov ustanovijo mestne in primestne etrti Mestne ob ine Ptuj ter dolo i njihovo obmo je. Obmo je Mestne ob ine Ptuj se razdeli na 5 mestnih etrti: Center, Ljudski vrt, Panorama, Jezero in Breg in 2 primestni etrti: Grajena in Rogoznica. Posamezne etrti obsegajo naslednja obmo ja: Mestna etrt Center, s sede~em na Ptuju, Jadranska 6, obsega centralni del naselja Ptuj na levem bregu reke Drave in na severozahodni strani od ~elezniake proge. Mejo na jugovzhodni strani predstavlja ~elezniaka proga, na jugozahodni strani pa reka Drava, od Drave poteka meja proti severu na zahodnem robu vojaakega u nega centra, po delu ulic Vi ava, Rai eva in Maistrova do Volkmerjeve, kjer se obrne proti jugovzhodu mimo Srednjeaolskega centra do Doma upokojencev, od tu po Rimski ploa adi, za parkiria em in bolnianico na Ulico 5. Prekomorske, po njej do Zupan i eve, po Zupan i evi ulici proti jugo do Potr eve ceste in po Potr evi cesti proti vzhodu do predvidene nove ulice, ki se bo v podaljaku Trubarjeve ulice priklju ila na novo obvoznico oz. podaljaano Osojnikovo cesto do ~elezniake proge. Mestna etrt Ljudski vrt, s sede~em na Ptuju, Jadranska 6, obsega prete~ni del novejae blokovske gradnje (Rabel ja vas vzhod in zahod) in ve ji del strnjene individualne gradnje na severnem delu mesta, kamor se je mesto airilo v zadnjih 30-tih letih. Meje so dolo ene z mejami s etrtjo Rogoznica na vzhodu do ~elezniake proge in po njej do meje s etrtjo Center, ki predstavlja mejo na ju~ni strani. Na zahodu pa se meja po Volkmerjevi ulici podaljaa proti severu (meja s etrtjo Panorama) in zdru~i z obstoje o mejo s etrtjo Grajena ter poteka po njej proti vzhodu do meje s etrtjo Rogoznica. Mestna etrt Panorama, s sede~em na Ptuju, Jadranska 6, obsega severozahodni del naselja Ptuj (ulice Vi ava, Oreaje, `tuki, Kr evina pri Ptuju, zaselek Bratje Rea). Meje na ju~ni, zahodni in severni strani predstavljajo obstoje e meje naselja Ptuj, mejo na vzhodu pa predstavljajo meja s etrtima Ljudski vrt in Center - Volkmerjeva, Maistrova, Rai eva, Vi ava in severozahodni rob vojaakega u nega centra do reke Drave. Mestna etrt Jezero, s sede~em na Ptuju, Belaakova ul. 20/a, obsega obmo je naselja Ptuj na levem bregu Drave vzhodno od ~elezniake proge in naselje Spuhlja. Mejo na zahodni strani predstavlja ~elezniaka proga, na severu meja s etrtjo Rogoznica, na vzhodu meja s etrtjo Markovci in na jugu meji na desni strani ptujskega jezera na ob ino Videm in etrt Breg. Mestna etrt Breg, s sede~em na Ptuju, Jadranska 6, obsega del naselja Ptuj, ki le~i na desnem bregu Drave. Primestna etrt Grajena, s sede~em na Ptuju, Grajena 57, obsega obmo ja naselij Grajena, Grajena ak, Kr evina pri Vurbergu in Mestni Vrh. Primestna etrt Rogoznica, s sede~em na Ptuju, Slovenjegoriaka 18, obsega obmo ja naselij Kicar, Pacinje, Podvinci, Sp. Velovlak in del naselja Ptuj po meji med bivao KS Rogoznica z mejami bivaih Krajevnih skupnosti Spuhlja, Budina - Brstje, Tone }nidari  in Franc Osojnik, kjer se na Ulici Jo~efe Lackove lo i od dosedanje meje in poteka dalje proti severu (za hiaami Ul. Jo~efe Lackove 45/a in 46) po ju~nih oz. zahodnih mejah parcel 328/1, 328/2, 302, 301/2, 301/2, 297/3, 296/1, 295, 293/4, 292, 282, 281, 280/4, 280/1, 280/3, 246, 249/4, 249/1 in 235/6, kjer se spoji z mejo bivae KS Rogoznica in poteka dalje po njej proti severovzhodu. 76. len etrt ima pe at okrogle oblike, premera 35 mm. Zgoraj na obodu je napis MESTNA OB INA PTUJ, v drugi vrstici naziv etrti. V sredini je grb Mestne ob ine Ptuj, pod grbom je naveden sede~ etrti. 77. len Organ mestne in primestne etrti je svet, ki ga izvolijo krajani v skladu z Zakonom o lokalnih volitvah. `tevilo lanov sveta se dolo i glede na atevilo prebivalcev mestne oziroma primestne etrti, in sicer praviloma: -do 5000 prebivalcev 7 lanov, -nad 5000 prebivalcev 9 lanov. lani sveta opravljajo svojo funkcijo neprofesionalno. lani sveta izvolijo izmed sebe predsednika in podpredsednika. etrt zastopa predsednik sveta. Svet sprejme statut, s katerim dolo i na in dela sveta. Dolo ila statuta ne smejo biti v nasprotju z dolo ili tega statuta. Statut sveta za ne veljati, ko poda k njemu soglasje mestni svet. Strokovna dela za svet opravlja ob inski urad Mestne ob ine Ptuj. 78. len Sveti sodelujejo pri zadevah lokalnega pomena, ki bistveno vplivajo na ~ivljenje krajanov in dajejo mnenja, zlasti v zadevah lokalnega pomena, ugotavljajo potrebo po izvraevanju dolo enih aktivnosti lokalnega pomena, izdelujejo programe dela, ki se nanaaajo na zadeve lokalnega pomena. Sveti skrbijo za izvajanje nalog v okviru finan nih sredstev, ki so mestni oziroma primestni etrti dodeljena iz prora una mestne ob ine in finan nih sredstev, ki jih zberejo krajani. 79. len Mestne in primestne etrti so lahko lastniki nepremi nin. 80. len Mestne in primestne etrti samostojno opravljajo naslednje naloge: - upravljajo s premo~enjem mestne oziroma primestne etrti, - skrbijo za pospeaevanje kulture in drugih druatvenih dejavnosti, - opravljajo druge naloge, ki se nanje prenesejo z odlokom. X. POVEZOVANJE MESTNE OB INE V POKRAJINO IN DRUGO SODELOVANJE 81. len Mestna ob ina Ptuj se lahko pove~e z drugimi sosednjimi ob inami v airao lokalno skupnost - pokrajino zaradi uresni evanja skupnih koristi svojega prebivalstva. Odlo itev o vklju itvi mestne ob ine v pokrajino sprejme mestni svet z dvotretjinsko ve ino vseh lanov mestnega sveta. O odlo itvi mestnega sveta se v mestni ob ini izvede referendum. S statutarnim sklepom o vklju itvi mestne ob ine v pokrajino se dolo ijo okvirne naloge, ki jih bo mestna ob ina prenesla na pokrajino. S potrditvijo statusa pokrajine mestni svet dokon no dolo i prenesene pristojnosti pokrajine. 82. len Na pokrajino prenesene lokalne zadeve airaega pomena, za katere mestna ob ina daje soglasje pokrajini in so dolo ena s pokrajinskim statutom, so: -dolo itev skupne lokacije odlagalia a odpadkov na svojem obmo ju, -gradnja medob inskih komunalnih objektov in naprav, -gradnja in financiranje medob inskih cest, -druge zadeve airaega pomena. 83. len lane pokrajinskega sveta izvoli mestni svet izmed svojih lanov in ~upana na tajnem glasovanju. Izvoljeni so tisti predlagani kandidati, ki so dobili najve  glasov. Med kandidati, ki so dobili enako atevilo glasov, se glasovanje ponovi. 84. len Mestni svet lahko z dvotretjinsko ve ino navzo ih lanov sklene, da se mestna ob ina pove~e v skupnost ali zvezo dveh ali ve ih ob in, e je to koristno za urejanje in opravljanje zadev airaega pomena, pomembnih za mestno ob ino. e zahteva ve ina navzo ih lanov mestnega sveta, se lahko o takem povezovanju izvede razprava med ob ani in ugotovi njihova volja. XI. VARSTVO MESTNE OB INE V RAZMERJU DO DR}AVE IN `IR`IH LOKALNIH SKUPNOSTI 85. len Mestni svet ali ~upan lahko vlo~ita zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti predpisov dr~ave, s katerimi se posega v ustavni polo~aj in v pravice mestne ob ine oziroma, e se s predpisi pokrajine, brez pooblastila oziroma soglasja mestne ob ine, posega v njene pravice. 86. len Mestni svet ali ~upan lahko za neta pred ustavnim sodia em spor o pristojnosti, e dr~avni zbor ali vlada s svojimi predpisi urejata razmerja, ki so po ustavi in zakonih v pristojnosti mestne ob ine. Enako lahko postopa, e pokrajina ali druga ob ina posega v njeno pristojnost. 87. len }upan lahko kot stranka v upravnem sporu izpodbija konkretne upravne akte in ukrepe, s katerimi dr~avni organi izvraujejo oblastni nadzor. Upravni spor lahko spro~i tudi, e osebe javnega in zasebnega prava z dokon nimi upravnimi akti uveljavljajo pravice na akodo javnih koristi mestne ob ine. 88. len }upan lahko vstopi v upravni ali sodni postopek kot stranka ali kot stranski intervenient, e bi lahko bile v teh postopkih oziroma, e so z ~e izdanimi akti prizadete pravice in koristi mestne ob ine, dolo ene z ustavo in zakoni. 89. len Odbori mestnega sveta so dol~ni za potrebe mestnega sveta oblikovati mnenje glede pripravljajo ih se predpisov, ki se ti ejo koristi mestne ob ine in pokrajine. Na tej podlagi oblikuje mestni svet svoje mnenje, ki ga poalje dr~avnemu zboru. Mestna ob ina odlo a s posami nimi akti o upravnih stvareh, in to: - o upravnih stvareh iz svoje izvirne pristojnosti, - o upravnih stvareh iz prenesene dr~avne pristojnosti, - o upravnih stvareh na podlagi javnih pooblastil. XII. PREHODNE IN KON NE DOLO BE 90. len Do izdaje predpisov Mestne ob ine Ptuj se v Mestni ob ini Ptuj uporabljajo tisti predpisi in drugi sploani akti prejanje ob ine Ptuj, ki so veljali na dan sprejetja tega statuta na obmo ju Mestne ob ine Ptuj na podro jih, ki so na podlagi zakonov v pristojnosti Mestne ob ine Ptuj. Predpise in druge sploane akte, ki niso v skladu s tem statutom, je potrebno uskladiti najkasneje do 31.12.1999. 91. len Spremembe in dopolnitve statuta se sprejmejo po enakem postopku, kot je dolo en za sprejem statuta. 92. len To uradno pre ia eno besedilo statuta za ne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne ob ine Ptuj. `tevilka: 013-2/95-106 Datum: 28.06.1999 }upan Mestne ob ine Ptuj MiroslavLUCI, dr. med.,l.r.     PAGE  PAGE 1 $   ( f N*02DZTX02D\8$a$$a$8!J!"B$&&&&'|'>(() )2)*T,4-../00"001.2f3$a$$a$f3h333|4~4444 8 88 <<???@@@AAABDDDDD$a$$a$DEEEpFFFGGGGlJnJJJKKLLLLLMMMM^NN $ & Fa$gda$a$$a$NOOOPPPBRDRVRSzT|TTtUvUUHVJV\VJWLW^W`XZ[H\\]$a$$a$]]]D]F]X]] __ _X`NaPbcc c^c`crcd0e2eFefghdilns$a$$a$shthvwjhh>U h*6CJh* h*6 h*7 h*56,(*$&8zj̒v8tvdfxL$a$$a$LNP֚ 02Drtԡ֡ʣ2vxzΧ$a$$a$Χ«ԫ֮&`#$$`a$$a$$a$԰ְذڰܰ&`#$h]h/0 &P . A!"#n$S% w666666666vvvvvvvvv666666>6666666666666666666666666666666666666666666666666hH66666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666p62&6FVfv2(&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv8XV~ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@6666_HmH$nH$sH$tH$N`N Navaden5$7$8$9DH$CJ_HmH$sH$tH$HA`H Privzeta pisava odstavkaZiZ Navadna tabela :V 44 la 2k 2 Brez seznama 6)@6 `tevilka strani0 @0 Noga  p#PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭VnƭBqu ҡ{5kP?O&Cנ Aw0kPo۵(h[5($CVs]mY2zw`nKDC^j%K`KK'PH$I=Y%C$%x'$!V(ekڤք+Rt! iE !EsNV?yo~7֪,cFOoM&_~zXqw߿oI+K`Lb#bJHY2O6"nm;k\iג84> x0c5a:ܓ{Хk!J-/+ȲĥrcEDN3vcu_b9l)7@i9:& e"ls0Z_Hx7uaj!ZKTPBM HN7|nB#L7^`!\2O9pcH3nMb#$.'19b%+vJ~). DwƤ ~7D݃Pz/l2I d| ]"J5}X)ω3: )B _: ʲyIQ YcUݧX`Ow7y+d8bnv 4?6C~mS:0O/N<Zbd0u/{Ңqde 2 Qk2`f W*Zl[/mh'!G;'>aw 4[nJ&;!nW3d|A>f:.ziw̡~㮓ød͕Oɔ 5j#>m%t*7#f1A%=qR9Ei3 "iV=TH#᭘]#=ԭtEYͬ $ZXNЭvWl#׺%doB˜&tho.AB쓰:XtX+wz!ؐ|z]OCƴ":m*V5:7϶KH#hsT J8I+p9_~0lJ+A3U:aYa>Ѡ zOn{=wliYRezqH:_n;hUJwTFa{4 Nw.587Akܩa%hN~wAuʳ̫y=/PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!i1 theme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK]  $$$'T4ܰfuv"*2<PDO^hoTxP"j$f3DN]sLΧܰghijklmnopqrstv  '!!8@0(  B S  ? r)r)r)r)r)r)r)r)r)r)r)r=EHHIJI_II$JTU  v=EHH#INIcII(JTU > *urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags PersonName  ./;w;~;.Z:ZRqYqXubuuuQv[vvvvv zz{{ߟ6A&1ԧܧ*fn+7BEQSfgy{  "#78 HI]_fgUXpqxy @Bgh  [ \ y z     : ; CD67HI9:PQvw02/0>?FG  qrz{^almuv$%=>cd]^<='(vw|~Z [ z { !"!@!A!]!^!!!!!!!)"*""""" # #7#8#########$ ${$$$$7%8%%%%%)&*&:'='Z'\'d'e'((((0)1)))P*Q***"+$+,+-+U+V+++++++,,",$,,,-,a,b,--------S.T...////00K0L0k0l0:1;1w1x122.2/22222222222)3*3u3v333333344<4=4v4w44444@5G5Z5[55555 6 666661727]7^777(8*828389999::;;A<C<K<L<<<&=)=:===E=F=====>>L>M>>>'@)@1@2@AABBpCtC|C}CDD\D]DDDVEXE`EaEGG HHHH}I~I K KTMUMXNYN-O.O[P_PgPhPQQ R!RaRcRlRmRSSaTcTkTlTTTlUmUUUUUBVEV~VVVVVVWWWW}WWWWWW+X,XXXYYYYYYBZCZZZ[[*],]4]5]]]A^B^f_g_M`N`````UaVabb b bbb>c?ccc+d-d5d6d>e?eee?f@fHfIffftgugWhYhahbhhhtiuijjjjjjkklmmmmm\o]ooooopp|q}qjrkrrrrrttttuuvvmvovwvxvvv/w1w9w:wwwxxxxqyryyy4z5zzzzz{{v|w|}}}}}}~~t~u~~~~~~~ρсفځ\^fg܂݂lm „ÄZ\deZ[cdEGOPNJɊъҊ$%bcԌ֌ތߌ΍Ѝ؍ٍCEMNRV_`֐ؐ./%'01vx+,y{yzԘؘ45ۙݙ}~œ78de()`aprz{>@HI"#ABab׬ج ׯٯ&'ij'*giqr˲̲MNŴƴ {~Ƿзҷڷ۷?AIJ02:;+,noܽݽ24<=VWǿɿѿҿ57?@DI+Bh\ z ; av>d(w~A!^!!!""='e'T../0L0l02234w445 6617+&.-n/X^i C2l")Plh\dl :mO9*@^`.@^`56>*CJOJQJ^Jo(. @^`56>*CJOJQJ^Jo(. @^`56>*CJOJQJ^Jo(. @^`56>*CJOJQJ^Jo(. @^`56>*CJOJQJ^Jo(.  :m/")Ph\d^i C2@b|1`u@hh^h`OJQJ^Jo(-0c|1 @ ^`OJQJo(  /sK ea*gg0ah>@ "$(+,-01239>BOQSVWX]Va "&*,468<>LPX^`bhjlnzUnknownG.[x Times New Roman5Symbol3. .[x Arial;WingdingsC.,.{$ Calibri Light7..{$ CalibriACambria Math"1ȇȇ8;7f ca ca!xxr4;;KQHP( ?a2!xx MESTNA OB INA PTUJ Mestna ob ina Zdenka Risti (       Oh+'0 , L X d p|MESTNA OBINA PTUJMestna obinaNormalZdenka Risti2Microsoft Office Word@F#@ ILgȾ@̢'\@̢'\  ՜.+,0 px  Ptujac; MESTNA OBINA PTUJ Naslov  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~     Root Entry FD'\1Table?WordDocument1SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObj|  F*Dokument programov Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q