ࡱ> |~yz{M $bjbj==$_@WWglvvvvvvv$XJXJXJPJJKKKKKKKK[]]]]]]$| vKKKKKjvvKKJjjjKvKvK[jK[jjpkvÃvv[KK #FXJLc|[`0߈|fjf[jvvvvTA STATUT JE PRENEHAL VELJATI Z DNEM 18.7.2001, ko je za el veljati nov statut, ki je bil objavljen v UVG, at. 20/01 * Statut Ob ine Jezersko je bil objavljen v Uradnem vestniku Gorenjske at. 10 z dne 30. marca 1999 in je za el veljati 15. aprila 1999. Na podlagi 36. lena Zakona o lokalni samoupravi  ZLS - (Uradni list RS, at. 72/93, 6/94  odlo ba US, 45/94  odlo ba US, 14795, 20/95  odlo ba US, 63/95  obvezna razlaga, 9/96  odlo ba US, 39/96  odlo ba US, 44/96  odlo ba US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98  odlo ba US, 74/98, 12/99  odlo ba US) je ob inski svet Ob ine Jezersko na svoji 3. seji dne 12.3.1999 sprejel naslednji STATUT Ob ine Jezersko I. SPLO`NE DOLO BE len Ob ina Jezersko je samoupravna lokalna skupnost ustanovljena z zakonom na obmo ju naselij Zgornje Jezersko in Spodnje Jezersko. Sede~ ob ine je na Zg. Jezerskem, Zg. Jezersko 57. Ob ina je pravna oseba javnega prava s pravico posedovati, pridobivati in razpolagati z vsemi vrstami premo~enja. Ob ino predstavlja in zastopa ~upan. Obmo je, ime in sede~ ob ine se lahko spremeni z zakonom po postopku, ki ga dolo a zakon. Obmo ja in imena naselij v ob ini se v skladu z zakonom spremenijo z ob inskim odlokom. len Ob ina Jezersko (v nadaljnjem besedilu: ob ina) v okviru ustave in zakona samostojno ureja in opravlja javne zadeve lokalnega pomena, ki zadevajo prebivalce ob ine in naloge iz dr~avne pristojnosti, ki se po njenem predhodnem soglasju nanjo prenesejo z zakonom. len Osebe, ki imajo na obmo ju ob ine stalno prebivalia e, so ob ani. Ob ani odlo ajo o lokalnih javnih zadevah po organih ob ine, ki jih volijo na podlagi sploane in enake volilne pravice na svobodnih volitvah s tajnim glasovanjem ter v drugih organih v skladu s tem statutom. Ob ani sodelujejo pri upravljanju lokalnih javnih zadev tudi na zborih ob anov, z referendumom in ljudsko iniciativo. Na osnovi odlo itve organov ob ine se lahko v posamezne oblike odlo anja vklju ujejo tudi osebe, ki imajo v ob ini za asno prebivalia e in osebe, ki so lastniki zemljia  in drugih nepremi nin na obmo ju ob ine. len Ob ina pri uresni evanju skupnih nalog sodeluje s sosednjimi in drugimi ob inami, airaimi lokalnimi skupnostmi in dr~avo. Ob ina samostojno odlo a o povezovanju v airae lokalne samoupravne skupnosti, na na in in po postopku predpisanem v zakonu. Ob ina lahko sodeluje tudi z lokalnimi skupnostmi drugih dr~av ter z mednarodnimi organizacijami lokalnih skupnosti. Ob ina sodeluje z drugimi ob inami po na elu prostovoljnosti in solidarnosti in lahko v ta namen z njimi zdru~uje sredstva, oblikuje skupne organe in organizacije ter slu~be za opravljanje skupnih zadev. len Ob ina Jezersko ima svoj grb, zastavo in praznik, katerih oblika, vsebina in uporaba se dolo a z odlokom. Ob ina ima pe at, ki je okrogle oblike. Pe at ima v zunanjem krogu na zgornji polovici napis: Ob ina Jezersko, v notranjem krogu pa naziv organa ob ine. V sredini pe ata je grb ob ine. Velikost, uporabo in hrambo pe ata ob ine dolo i ~upan s svojim aktom. Za prispevek k razvoju ob ine podeljuje ob ina zaslu~nim ob anom, organizacijam in drugim ob inska priznanja in nagrade, v skladu s posebnim odlokom. II. NALOGE OB INE len Ob ina samostojno opravlja lokalne zadeve javnega pomena (izvirne naloge), dolo ene s tem statutom in zakoni, zlasti pa: Normativno ureja lokalne zadeve javnega pomena tako, da: sprejema statut in druge sploane akte ob ine, sprejema prora un in zaklju ni ra un ob ine, na rtuje prostorski razvoj ter sprejema prostorske akte, predpisuje davke in prispevke iz svoje pristojnosti. Upravlja ob insko premo~enje tako, da: ureja na in in pogoje upravljanja z ob inskim premo~enjem, pridobiva in razpolaga z vsemi vrstami premo~enja. sklepa pogodbe o pridobitvi in odtujitvi nepremi nin in premi nin, sestavlja premo~enjsko bilanco, s katero izkazuje vrednost svojega premo~enja. Omogo a pogoje za gospodarski razvoj ob ine tako, da: spremlja in analizira gospodarske rezultate v ob ini, sprejema prostorske akte, ki omogo ajo in pospeaujejo razvoj gospodarstva v ob ini, oblikuje dav no politiko, ki pospeauje gospodarski razvoj, sodeluje z gospodarskimi subjekti in v okviru interesov in nalog ob ine pomaga gospodarskim subjektom pri reaevanju gospodarskih problemov, z javnimi sredstvi, v skladu s predpisi, pospeauje razvoj gospodarskih panog oz. gospodarskih subjektov. Ustvarja pogoje za gradnjo stanovanj in skrbi za pove anje najemnega socialnega sklada stanovanj tako, da: v prostorskih aktih predvidi gradnjo stanovanjskih objektov, sprejema dolgoro ni in kratkoro ni stanovanjski program ob ine, spremlja in analizira stanja na stanovanjskem podro ju ob ine, spremlja ponudbo in povpraaevanje stanovanj v ob ini ter se vklju uje v stanovanjski trg, gradi stanovanja za socialno ogro~ene in prenavlja objekte, ki so primerni za gradnjo stanovanj, v skladu s predpisi omogo a ob anom najemanje kreditov za nakup, gradnjo in prenovo stanovanj, sodeluje z gospodarskimi dru~bami, zavodi in drugimi institucijami pri razreaevanju stanovanjske problematike ob anov. Skrbi za lokalne javne slu~be tako, da: ustanavlja lokalne javne slu~be, sprejme sploane akte, ki urejajo na in ustanovitve in delovanje lokalnih javnih slu~b, zagotavlja sredstva za delovanje lokalnih javnih slu~b, nadzira delovanje lokalnih javnih slu~b, gradi in vzdr~uje vodovodne, energetske in druge komunalne objekte in naprave, zagotavlja javno slu~bo gospodarjenja s stavbnimi zemljia i. Zagotavlja in pospeauje vzgojno-izobra~evalno in zdravstveno dejavnost tako, da: ustanovi vzgojno izobra~evalni, zdravstveni zavod in zagotavlja pogoje za njegovo delovanje, v skladu z zakoni, ki urejajo to podro je, zagotavlja sredstva za izvajanje teh dejavnosti, v okviru finan nih mo~nosti omogo a izvajanje nadstandardnih programov, sodeluje z vzgojno izobra~evalnim zavodom in zdravstvenim varstvom, z razli nimi ukrepi pospeauje vzgojno izobra~evalno dejavnost in zdravstveno varstvo ob anov, ustvarja pogoje za izobra~evanje odraslih, ki je pomembno za razvoj ob ine in za kvalitetno ~ivljenje njenih prebivalcev. Pospeauje slu~be socialnega skrbstva, predaolskega varstva, osnovnega varstva otrok in dru~ine, za socialne ogro~ene, invalide in ostarele tako, da: spremlja stanje na tem podro ju, pristojnim organom in institucijam predlaga dolo ene ukrepe na tem podro ju, sodeluje s centrom za socialno delo, javnimi zavodi in drugimi pristojnimi organi in institucijami. Pospeauje raziskovalno, kulturno in druatveno dejavnost ter razvoj aporta in rekreacije tako, da: omogo a dostopnost kulturnih programov, skrbi za kulturno dedia ino na svojem obmo ju, zagotavlja sploano izobra~evalno knji~ni no dejavnost, z dotacijami spodbuja te dejavnosti. sodeluje z druatvi in jih vklju uje v programe aktivnosti ob ine. Skrbi za varstvo zraka, tal, vodnih virov, za varstvo pred hrupom, za zbiranje in odlaganje odpadkov in opravlja druge dejavnosti varstva okolja tako, da: izvaja naloge, ki jih dolo a zakon, uredbe in drugi predpisi s podro ja varstva okolja, spremlja stanje na tem podro ju in v okviru svojih pristojnosti sprejema ukrepe, s katerimi zagotavlja varstvo okolja, sprejema sploane akte, s katerim pospeauje in zagotavlja varstvo okolja, sodeluje s pristojnimi inapekcijskimi organi in jih obvea a o ugotovljenih nepravilnostih, z drugimi ukrepi pospeauje varstvo okolja v ob ini. Upravlja, gradi in vzdr~uje: lokalne javne ceste in druge javne poti, povraine za peace in kolesarje, igria a za aport in rekreacijo ter otroaka igria a, javne parkirne prostore, parke, trge in druge javne povraine ter ureja promet v ob ini. Skrbi za po~arno varnost in varnost ob anov v primeru elementarnih in drugih nesre  tako, da v skladu z merili in normativi: organizira reaevalno pomo  v po~arih, organizira obvea anje, alarmiranje, pomo  in reaevanje za primere elementarnih in drugih nesre , zagotavlja sredstva za organiziranje, opremljanje in izvajanje po~arne varnosti in varstva pred naravnimi nesre ami, zagotavlja sredstva za odpravo posledic elementarnih in drugih naravnih nesre , sodeluje z ob inskim poveljstvom gasilske slu~be in atabom za civilno zaa ito ter spremlja njihovo delo, opravlja druge naloge, ki pripomorejo k boljai po~arni varnosti in varstvu pred elementarnimi in drugimi nesre ami. Ureja javni red v ob ini tako, da: sprejema ustrezne sploane akte, dolo a prekrake in denarne kazni za prekrake, s katerimi se kraijo predpisi ob ine, ureja lokalni promet in dolo a prometno ureditev, organizira ob insko redarstvo, izvaja nadzorstvo nad javnimi prireditvami, opravlja inapekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem ob inskih predpisov in drugih aktov, s katerimi ureja zadeve iz svoje pristojnosti, e ni z zakonom druga e dolo eno, opravlja druge naloge v okviru teh pristojnosti. len V okviru lokalnih zadev javnega pomena ob ina opravlja tudi naloge, ki se nanaaajo na: inapekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem ob inskih predpisov in drugih aktov, s katerimi ureja zadeve iz svoje pristojnosti, ugotavljanje javnega interesa v primeru razlastitve za potrebe ob ine, dolo anje namembnosti urbanega prostora, gospodarjenje s stavbnimi zemljia i in dolo anje pogojev za njihovo uporabo, evidenco ob inskih zemljia  in drugega premo~enja, zagotavljanje varstva naravnih in kulturnih spomenikov v sodelovanju s pristojnimi institucijami, mrliako ogledno slu~bo in ureja druge lokalne zadeve javnega pomena. len Ob ina opravlja statisti ne, eviden ne in analiti ne naloge za svoje potrebe ter za te potrebe pridobiva statisti ne in eviden ne podatke od pooblaa enih organov za zbiranje statisti nih in eviden nih podatkov. Za potrebe iz prvega odstavka tega lena pridobiva ob ina od upravljavcev zbirk podatke o fizi nih osebah, ki imajo v ob ini stalno ali za asno prebivalia e, in o fizi nih osebah, ki imajo v ob ini nepremi nine, ter podatke o pravnih osebah, ki imajo sede~ in premo~enje oz. del premo~enja v ob ini. III. ORGANI OB INE Skupne dolo be len Organi ob ine so: ob inski svet, ~upan in nadzorni odbor ob ine. Ob ina ima volilno komisijo kot samostojni ob inski organ, ki v skladu z zakonom o lokalnih volitvah in drugimi predpisi ter sploanimi akti ob ine skrbi za izvedbo volitev in referendumov ter varstvo zakonitosti volilnih postopkov. Ob ina ima tudi druge organe, katerih ustanovitev in naloge dolo a zakon. Volitve oz. imenovanje organov ob ine oz. lanov ob inskih organov se izvajajo v skladu z zakonom in tem statutom. lani ob inskega sveta, ~upan in pod~upan so ob inski funkcionarji. len Ob ina ima ob insko upravo kot ob inski organ, ki v skladu z zakonom, statutom in sploanimi akti ob ine izvaja upravne naloge iz ob inske pristojnosti, odlo a o upravnih stvareh na prvi stopnji, opravlja inapekcijske naloge in naloge ob inskega redarstva oz. drugih slu~b nadzora ter strokovna, organizacijska in administrativna opravila za ob inske organe. Ob insko upravo lahko sestavljajo notranje organizacijske enote in organi ob inske uprave. Organe ob inske uprave ustanovi ob inski svet z odlokom, s katerim dolo i tudi njihovo notranjo organizacijo in delovno podro je. len e ni v zakonu ali v tem statutu druga e dolo eno, lahko organi ob ine, ki delajo na sejah, sprejemajo odlo itve, e je na seji navzo a ve ina lanov organa ob ine. Odlo itev je sprejeta e za njo glasuje ve ina navzo ih lanov. len Delo organov ob ine je javno. Javnost dela se zagotavlja z obvea anjem javnosti o delu ob inskih organov, predvsem pa z uradnim objavljanjem sploanih aktov ob ine, z navzo nostjo ob anov in predstavnikov sredstev javnega obvea anja na javnih sejah ob inskih organov, vpogledom v dokumentacijo in gradiva, ki so podlaga za odlo anje ob inskih organov. Na in zagotavljanja javnosti dela ob inskih organov, razloge in postopke izklju itve javnosti s sej organov ob ine, pravice javnosti ter zagotovitev varstva osebnih podatkov, dokumentov in gradiv, ki vsebujejo podatke, ki so v skladu z zakonom, drugim predpisom ali sploanim aktom ob ine oz. druge javne ali zasebne pravne osebe, zaupne narave oz. dr~avna, vojaaka ali uradna tajnost, dolo ajo zakon, ta statut in poslovnih ob inskega sveta. Ob ani in njihovi pravni zastopniki imajo pravico vpogledati v dokument, ki so podlaga za odlo anje organov ob ine o njihovih pravicah, obveznostih in pravnih koristih, e izka~ejo pravni interes. Ob inski svet len Ob inski svet je najviaji organ odlo anja o vseh zadevah v okviru pravic in dol~nosti ob ine. Ob inski svet ateje 7 lanov. lani ob inskega sveta se volijo za atiri leta. Mandat lanov ob inskega sveta se za ne s potekom mandata prejanjih lanov ob inskega sveta, ter traja do prve seje novoizvoljenega ob inskega sveta. Ob inski svet se konstituira na prvi seji, na kateri je potrjenih ve  kot polovica mandatov lanov ob inskega sveta. Prvo sejo ob inskega sveta skli e ~upan najkasneje v 20 dneh po izvolitvi. Ko lanom ob inskega sveta preneha mandat, jim preneha tudi lanstvo v vseh ob inskih organih in organih javnih zavodov, javnih podjetij ter skladov, katerih soustanoviteljica je ob ina in v katere so bili imenovani kot predstavniki ob inskega sveta. len Volitve ob inskega sveta se opravijo na podlagi sploane in enake volilne pravice z neposrednim in tajnim glasovanjem v skladu z zakonom. Ob inski svet se voli po ve inskem sistemu. O oblikovanju volilnih enot za volitve ob inskega sveta v skladu z zakonom odlo i ob inski svet z odlokom. len Ob inski svet sprejema statut ob ine, odloke in druge sploane akte ter poslovnih ob inskega sveta. V okviru svojih pristojnosti ob inski svet predvsem: sprejema prostorske plane in druge plane razvoja ob ine, sprejema ob inski prora un in zaklju ni ra un, ustanavlja organe ob inske uprave ter dolo i njihovo organizacijo in delovno podro je, v sodelovanju z ob inskimi sveti drugih ob in ustanavlja skupne organe ob inske uprave ter skupne organe za izvraevanje ustanoviteljskih pravic v javnih zavodih in javnih podjetjih, daje soglasje k prenosu nalog iz dr~avne pristojnosti na ob ino in odlo a o na ob ino prenesenih zadeva iz dr~avne pristojnosti, e po zakonu o teh zadevah ne odlo a drug ob inski organ, nadzoruje delo ~upana, pod~upana in ob inske uprave glede izvajanja odlo itev ob inskega sveta, potrjuje mandate lanov ob inskega sveta ter ugotavlja pred asno prenehanje mandata ob inskega funkcionarja, imenuje lane nadzornega odbora in na predlog nadzornega odbora opravi pred asno razreaitev lana nadzornega odbora, imenuje in razreauje lane komisij in odborov ob inskega sveta, na predlog ~upana imenuje in razreauje pod~upana ter odlo a o poklicnem opravljanju funkcije pod~upana, odlo a o pridobitvi in odtujitvi ob inskega premo~enja, kolikor s statutom ob ine ali z odlokom za odlo anje o tem ni pooblaa en ~upan, odlo a o najemu posojila in dajanju poroatva, razpisuje referendum, s svojim aktom, v skladu z zakonom, dolo a viaino pla e ali dela pla e ob inskih funkcionarjev ter kriterije in merila za nagrade in nadomestila lanom organov in delovnih teles, ki jih imenuje ob inski svet, dolo a vrste lokalnih javnih slu~b in na in izvajanja lokalnih javnih slu~b, ustanavlja javne zavode in javna podjetja ter druge pravne osebe javnega prava v skladu z zakonom, imenuje in razreauje komisije po zakonu o nezdru~ljivosti opravljanja javnih funkcij s pridobitno dejavnostjo, lane sveta ob ine za varstvo uporabnikov javnih dobrin ter lane drugih organov ob ine ustanovljenih na podlagi zakona, dolo i organizacijo in na in izvajanja varstva pred naravnimi in drugimi nesre ami za obdobje petih let, katerega sestavni del je tudi program varstva pred po~ari, sprejme program in letni na rt varstva pred naravnimi in drugimi nesre ami, sestavni del je tudi letni na rt varstva pred po~ari, dolo i organizacijo ob inskega sveta ter na in njegovega delovanja v vojni, sprejme odlok o varstvu pred naravnimi in drugimi nesre ami in dolo i varstvo pred po~ari, ki se opravlja kot javna slu~be, daje mnenje k imenovanju na elnika upravne enote in imenuje predstavnike ob ine v sosvet na elnika upravne enote, odlo a o drugih zadevah, ki jih dolo a ta zakon in ta statut. len lani ob inskega sveta opravljajo svojo funkcijo nepoklicno. Funkcija lana ob inskega sveta ni zdru~ljiva s funkcijo ~upana, lana nadzornega odbora, kot tudi ne z delom v ob inski upravi ter z drugimi funkcijami, za katere tako dolo a zakon. lan ob inskega sveta, ki je imenovan za pod~upana, opravlja funkcijo lana ob inskega sveta in funkcijo pod~upana hkrati. Pod~upan, ki v primeru pred asnega prenehanja mandata ~upana opravlja funkcijo ~upana, v tem asu ne opravlja funkcije lana ob inskega sveta. Funkcija lana ob inskega sveta tudi ni zdru~ljiva s funkcijo na elnika upravne enote in vodje notranje organizacijske enote v upravni enoti, na obmo ju katere je ob ina, kot tudi ne z delom v dr~avni upravi na delovnih mestih, na katerih delavci izvraujejo pooblastila v zvezi z nadzorom nad zakonitostjo oz. nad primernostjo in strokovnostjo dela organov ob ine. len Ob inski svet predstavlja, sklicuje in vodi njegove seje ~upan. }upan lahko za vodenje sej ob inskega sveta pooblasti pod~upana ali drugega lana ob inskega sveta. e nastopijo razlogi, zaradi katerih ~upan, pooblaa eni pod~upan oz. lan ob inskega sveta ne more vodi ~e sklicane seje, jo vodi pod~upan, e pa tudi to ni mogo e, jo vodi najstarejai lan ob inskega sveta. }upan sklicuje seje ob inskega sveta v skladu z dolo bami tega statuta in poslovnika ob inskega sveta ter glede na potrebe odlo anja na ob inskem svetu, mora pa jih sklicati najmanj atirikrat letno. }upan, pooblaa eni pod~upan oz. lan ob inskega sveta mora sklicati sejo ob inskega sveta, e to zahteva najmanj etrtina lanov ob inskega sveta, seja pa mora biti v petnajstih dneh potem, ko je bila podana pisna zahteva za sklic seje. e seja ob inskega sveta ni sklicana v roku sedmih dni po prejemu pisne zahteve, jo lahko skli ejo lani ob inskega sveta, ki so zahtevo podali. Zahtevi za sklic seje ob inskega sveta mora biti prilo~en dnevni red. }upan, pooblaa eni pod~upan oz. lan ob inskega sveta mora dati na dnevni red predlagane to ke, predlagan dnevni red pa lahko dopolni ae z novimi to kami. len Strokovno in administrativno delo za potrebe ob inskega sveta ter pomo  pri pripravi in vodenju sej ob inskega sveta ter njegovih komisij in odborov zagotavlja ob inska uprava. len Ob inski svet dela in odlo a na sejah. Dnevni red seje ob inskega sveta predlaga ~upan. Vsak lan ob inskega sveta lahko predlaga ob inskemu svetu v sprejem odloke in druge akte iz njegove pristojnosti, razen prora una in zaklju nega ra una prora una in drugih aktov, za katere je v zakonu ali v statutu ob ine dolo eno, da jih sprejme ob inski svet na predlog ~upana. }upan mora predloge komisij in odborov ob inskega sveta ter predloge lanov ob inskega sveta iz prejanjega odstavka dati na dnevni red, ko so pripravljeni tako, kot je dolo eno v poslovniku ob inskega sveta. O sprejemu dnevnega reda odlo a ob inski svet na za etku seje. Na vsaki seji ob inskega sveta mora biti predvidena to ka za vpraaanja in odgovore na vpraaanja, ki jih postavljajo lani sveta. Za vsako sejo ob inskega sveta se poalje vabilo ~upanu, pod~upanu, lanom ob inskega sveta, predsedniku nadzornega odbora ob ine in tajniku ob ine. O sklicu seje ob inskega sveta se obvesti javna ob ila. Predsednik nadzornega odbora ob ine, predsedniki komisij in odborov ob inskega sveta ter tajnik ob ine so se dol~ni udele~iti seje ob inskega sveta in odgovarjati na vpraaanja lanov ob inskega sveta, kadar se obravnavajo vpraaanja iz njihove pristojnosti oz. njihovega podro ja dela. len Ob inski svet veljavno sklepa, e je na seji navzo a ve ina njegovih lanov. Ob inski svet sprejema odlo itev z ve ino glasov navzo ih lanov, razen e zakon dolo a druga no ve ino. Ob inski svet sprejema odlo itev z javnim glasovanjem. Tajno se glasuje v primeru, ko je tako dolo eno z zakonom ali e tako sklene ob inski svet. Na in dela in odlo anja, razmerja do drugih ob inskih organov ter druga vpraaanja delovanja ob inskega sveta se dolo ijo s poslovnikom, ki ga sprejme ob inski svet z dvotretjinsko ve ino navzo ih lanov. Odlo itve ob inskega sveta izvraujeta ~upan in ob inska uprava. }upan in tajnik ob ine o izvraevanju odlo itev ob inskega sveta poro ata ob inskemu svetu najmanj enkrat letno. len lanu ob inskega sveta pred asno preneha mandat: e izgubi volilno pravico, e postane trajno nezmo~en za opravljanje funkcije, e je s pravnomo no sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljao od aestih mesecev, e v treh mesecih po potrditvi mandata ne preneha opravljati dejavnost, ki ni zdru~ljiva s funkcijo lana ob inskega sveta, e nastopi funkcijo ali za ne opravljati dejavnost, ki ni zdru~ljiva s funkcijo lana ob inskega sveta, e odstopi. Razlogi za prenehanje mandata lana ob inskega sveta iz prve, druge in tretje alinee prvega odstavka tega lena se ugotovijo na podlagi pravnomo ne sodne odlo be. lan ob inskega sveta je dol~an ob inski svet obvestiti o svoji odlo itvi v zvezi s etrto in peto alineo prvega odstavka tega lena. Odstop lana ob inskega sveta mora biti podan v pisni obliki. lanu ob inskega sveta preneha mandat z dnem, ko ob inski svet na podlagi poro ila komisije za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. Ob inski svet sprejme ugotovitveni sklep na prvi seji po nastanku razlogov iz prvega odstavka tega lena. Za izvolitev oz. potrditev mandata nadomestnega lana ob inskega sveta se upoatevajo dolo be zakona. Delovna telesa ob inskega sveta len Ob inski svet lahko ustanovi eno ali ve  komisij in odborov kot svoja stalna ali ob asna delovna telesa. Organizacijo in delovno podro je stalnih delovnih teles ob inskega sveta dolo a poslovnik ob inskega sveta. S sklepom o ustanovitvi delovnega telesa in imenovanju lanov dolo i ob inski svet tudi njegove naloge. len Komisija za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja ima 3 lane, ki jih ob inski svet imenuje izmed svojih lanov. Komisija za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja opravlja zlasti naslednje naloge: ob inskemu svetu predlaga kandidate za delovna telesa ob inskega sveta in druge organe, ki jih imenuje ob inski svet, ob inskemu svetu ali ~upanu daje pobude oz. predloge v zvezi s kadrovskimi vpraaanji v ob ini, pripravlja predloge odlo itev ob inskega sveta v zvezi s pla ami ter drugimi prejemki ob inskih funkcionarjev ter izvrauje odlo itve ob inskega sveta, zakone in predpise, ki urejajo pla e in druge prejemke ob inskih funkcionarjev, obravnava druga vpraaanja, ki mu jih dolo i ob inski svet. len lane odborov in komisij imenuje ob inski svet izmed svojih lanov in najve  polovico lanov izmed drugih ob anov. Predlog kandidatov za lane pripravi komisija za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja. Delo delovnega telesa ob inskega sveta vodi lan ob inskega sveta kot predsednik. Prvo sejo delovnega telesa skli e ~upan. lanstvo v komisiji ali odboru ob inskega sveta ni zdru~ljivo s lanstvom v nadzornem odboru ob ine ali z delom v ob inski upravi. len Komisije in odbori ob inskega sveta v okviru svojega delovnega podro ja v skladu s poslovnikom ob inskega sveta obravnavajo zadeve iz pristojnosti ob inskega sveta in dajejo ob inskemu svetu mnenja in predloge. Komisije in odbori ob inskega sveta lahko predlagajo ob inskemu svetu v sprejem odloke in druge akte iz njegove pristojnosti, razen prora una in zaklju nega ra una prora una in drugih aktov za katere je v zakonu ali v statutu ob ine dolo eno, da jih sprejme ob inski svet na predlog ~upana. len Ob inski svet lahko razreai predsednika, posameznega lana delovnega telesa ob inskega sveta ali delovno telo v celoti na predlog najmanj etrtine lanov ob inskega sveta. Predlog novih kandidatov za lane delovnih teles ob inskega sveta pripravi komisija za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja do prve naslednje seje ob inskega sveta. }upan len }upana volijo dr~avljani, ki imajo v ob ini stalno prebivalia e, na neposrednih in tajnih volitvah. Volitve ~upana se opravijo v skladu z zakonom. Mandatna doba ~upana traja atiri leta. Potek atirih let od nastopa mandata ~upana je skrajni rok, v katerem mora natopiti mandat novoizvoljeni ~upan. Novoizvoljeni ~upan nastopi mandat, ko ob inski svet na svoji prvi seji po izvolitvi lanov ob inskega sveta na podlagi potrdila ob inske volilne komisije o izvolitvi ~upana dolo i o morebitnih prito~bah drugih kandidatov ali predstavnikov kandidatur za ~upana oz. ugotovi, da takih prito~b ni bilo. }upan opravljal funkcijo nepoklicno. }upan se lahko odlo i, da bo funkcijo opravljal poklicno. O svoji odlo itvi je ~upan dol~an obvestiti ob inski svet na prvi naslednji seji. len }upan predstavlja in zastopa ob ino. Poleg tega ~upan predvsem: predlaga ob inskemu svetu v sprejem prora un ob ine in zaklju ni ra un prora una, odloke in druge akte iz pristojnosti ob inskega sveta, izvrauje ob inski prora un ter pooblaa a druge osebe za izvajanje posameznih nalog izvraevanja ob inskega prora una, skrbi za izvajanje sploanih aktov ob ine in drugih odlo itev ob inskega sveta, odlo a o pridobitvi in odtujitvi premi nega premo~enja ter o pridobitvi nepremi nega premo~enja ob ine, skrbi za objavo statuta, odlokov in drugih sploanih aktov ob ine, predlaga ustanovitev organov ob inske uprave, dolo itev njihovega delovnega podro ja in notranje organizacije, dolo i sistemizacijo delovnih mest v ob inski upravi, odlo a o imenovanju oz. sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v ob inski upravi ter pooblaa a tajnika ob ine za te naloge, imenuje in razreauje tajnika ob ine, predstojnike organov ob inske uprave in organov skupne ob inske uprave, usmerja in nadzoruje delo ob inske uprave in organov skupne ob inske uprave, opravlja druge zadeva, ki jih dolo a zakon in ta statut. }upan v skladu z zakonom odlo a tudi o na ob ino prenesenih zadevah iz dr~avnih pristojnosti. len }upan lahko zadr~i objavo sploanega akta ob ine, e meni, da je neustaven ali nezakonit in predlaga ob inskemu svetu, da o njem ponovno odlo i na prvi naslednji seji, pri emer mora navesti razloge za zadr~anje. e ob inski svet vztraja pri svoji odlo itvi, se sploani akt objavi, ~upan pa lahko vlo~i pri ustavnem sodia u zahtevo za oceno njegove skladnosti z ustavo in zakonom. }upan zadr~i izvajanje odlo itve ob inskega sveta, e meni, da je nezakonita, ali je v nasprotju s statutom ali drugim sploanim aktom ob ine in predlaga ob inskemu svetu, da o njej ponovno odlo i na prvi naslednji seji, pri emer mora navesti razloge za zadr~anje. Ob zadr~anju izvajanja odlo itve ob inskega sveta ~upan opozori pristojno ministrstvo na nezakonitost take odlo itve. e ob inski svet ponovno sprejme enako odlo itev, lahko ~upan za ne postopek pri ustavnem sodia u. e se odlo itev ob inskega sveta nanaaa na zadevo, ki je z zakonom prenesena v opravljanje ob ini, ~upan opozori pristojno ministrstvo na nezakonitost oz. neprimernost take odlo itve. len }upan opravlja z zakonom predpisane naloge na podro ju zaa ite in reaevanja, predvsem pa: skrbi za izvajanje priprav za varstvo pred naravnimi in drugimi nesre ami in uresni evanje zaa itnih ukrepov ter za odpravljanje posledic naravnih in drugih nesre , imenuje poveljnike in atabe civilne zaa ite ob in ter poverjenike za civilno zaa ito, sprejme na rt zaa ite in reaevanja, vodi zaa ito, reaevanje in pomo , dolo i organizacije, ki opravljajo javno slu~bo oz. naloge zaa ite, reaevanja in pomo i in organizacije, ki morajo izdelati na rte zaa ite in reaevanja, ugotavlja in razglaaa stopnjo po~arne varnosti v naravnem okolju na obmo ju ob ine, sprejema akte in ukrepe v vojnem stanju, e se ob inski svet ne more sestati, v primeru nastale nevarnosti odredi evakuacijo ogro~enih in prizadetih prebivalcev, predlaga pristojnemu organu razporeditev dr~avljanov na delovno dol~nost, dol~nost v civilni zaa iti ter materialno dol~nost. len V primeru razmer, v katerih bi bilo lahko v ve jem obsegu ogro~eno ~ivljenje in premo~enje ob anov, pa se ob inski svet ne more pravo asno sestati, lahko ~upan sprejme za asne nujne ukrepe. Te mora predlo~iti v potrditev ob inskemu svetu takoj, ko se ta lahko sestane. len Za pomo  pri opravljanju nalog ~upana ima ob ina pod~upana. Pod~upana imenuje in razreauje ob inski svet na predlog ~upana izmed svojih lanov. Pod~upan pomaga ~upanu pri njegovem delu ter opravlja posamezne naloge iz pristojnosti ~upana, za katere ga ~upan pooblasti. Pod~upan nadomea a ~upana v primeru njegove odsotnosti ali zadr~anosti. V asu nadomea anja opravlja pod~upan teko e naloge iz pristojnosti ~upana in tiste naloge, za katere ga ~upan pooblasti. len Kadar nastopijo razlogi, da tako ~upan kot pod~upan ne moreta opravljati funkcije, nadomea a ~upana lan ob inskega sveta, ki ga dolo i ~upan, e ga ne dolo i, pa najstarejai lan ob inskega sveta. V asu nadomea anja opravlja lan ob inskega sveta teko e naloge iz pristojnosti ~upana. len e je tako dolo eno v zakonu ali drugem predpisu, lahko tudi ~upan imenuje komisije in druge strokovne organe ob ine. }upan lahko ustanovi komisije in druga delovna telesa kot strokovna in posvetovalna telesa za prou evanje posameznih zadev iz svoje pristojnosti. len }upanu in pod~upanu preneha mandat: e izgubi volilno pravico, e postane trajno nezmo~en za opravljanje funkcije, e je s pravnomo no sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljao od aestih mesecev, e v treh mesecih po potrditvi mandata ne preneha opravljati dejavnost, ki ni zdru~ljiva s funkcijo ~upana in pod~upana, e nastopi funkcijo ali za ne opravljati dejavnost, ki ni zdru~ljiva s funkcijo ~upana ali pod~upana, e odstopi., e je po odlo itvi Dr~avnega zbora razreaen. Pod~upanu preneha mandat tudi, e ga ob inski svet na predlog ~upana razreai. e je ~upan razreaen po odlo itvi Dr~avnega zbora, je razreaen tudi pod~upan. Mandat jima preneha z dnem razreaitve. Nadzorni odbor len Nadzorni odbor ob ine je najviaji organ nadzora javne porabe v ob ini. Nadzorni odbor ima v skladu z zakonom naslednje pristojnosti: opravlja nadzor nad razpolaganjem s premo~enjem ob ine, nadzoruje namenskost in smotrnost porabe sredstev ob inskega prora una, nadzoruje finan no poslovanje uporabnikov prora unskih sredstev. Nadzorni odbor v okviru svoje pristojnosti ugotavlja zakonitost in pravilnost poslovanja ob inskih organov, ob inske uprave, javnih zavodov, javnih podjetij in ob inskih skladov ter drugih porabnikov sredstev ob inskega prora una in pooblaa enih oseb z ob inskimi javnimi sredstvi in ob inskim premo~enjem ter ocenjuje u inkovitost in gospodarnost porabe ob inskih javnih sredstev. len Nadzorni odbor ima 3 lane. lane nadzornega odbora imenuje ob inski svet izmed ob anov. Kandidate za lane nadzornega odbora ob ine predlaga ob inskemu svetu komisija za mandatna vpraaanja, volitve in imenovanja. lani nadzornega odbora ne morejo biti lani ob inskega sveta, ~upan, pod~upan, tajnik ob ine, delavci ob inske uprave ter lani poslovodstev javnih zavodov, javnih podjetij in ob inskih skladov ter drugih organizacij, ki so uporabniki prora unskih sredstev. lanstvo v nadzornem odboru preneha z dnem razreaitve oz. z dnem poteka mandata lanom ob inskega sveta, ki je nadzorni odbor imenoval. Za pred asno razreaitev lana nadzornega odbora se primerno uporabljajo razlogi za pred asno prenehanje mandata lana ob inskega sveta. Razreaitev opravi ob inski svet na predlog nadzornega odbora. len Prvo sejo nadzornega odbora ob ine po imenovanju skli e ~upan. Nadzorni odbor se konstituira, e je na prvi seji navzo ih ve ina lanov. lani nadzornega odbora izvolijo izmed sebe predsednika nadzornega odbora. Predsednik predstavlja nadzorni odbor, sklicuje in vodi njegove seje. Nadzorni odbor sprejema svoja poro ila, priporo ila in predloge na seji, na kateri je navzo ih ve ina lanov nadzornega odbora. len Nadzorni odbor sprejme letni program nadzora, ki obvezno vsebuje letni nadzor zaklju nega ra una prora una, javnih zavodov in javnih podjetij ter ob inskih skladov, predloga prora una javnih zavodov, javnih podjetij in ob inskih skladov ter vsaj polletni nadzor razpolaganja z ob inskim nepremi nim in premi nim premo~enjem. V program lahko nadzorni odbor vklju i tudi druge nadzore. S programom seznani nadzorni odbor ob inski svet in ~upana. Poleg zadev iz letnega programa dela mora nadzorni odbor obvezno obravnavati zadeve, ki jih s sklepom predlaga ob inski svet ali ~upan. len Predsednik nadzornega odbora izlo i lana nadzornega odbora iz posamezne zadeve v primeru, e so podane okolia ine, ki vzbujajo dvom o njegovi nepristranosti. Izlo itev lana nadzornega odbora v posamezni zadevi lahko zahteva tudi nadzorovana oseba. Zahtevo za izlo itev mora vlo~iti pri nadzornem odboru. V zahtevi je potrebno navesti okolia ine, na katere opira svojo zahtevo za izlo itev. O izlo itvi odlo i predsednik nadzornega odbora. O izlo itvi predsednika nadzornega odbora odlo i nadzorni odbor. len Delo nadzornega odbora je javno. Nadzorni odbor o svojih ugotovitvah obvesti javnost, ko je njegovo poro ilo dokon no. Ob obvea anju javnosti mora spoatovati pravice strank. Pri opravljanju svojega dela so lani nadzornega odbora dol~ni varovati dr~avne, uradne in poslovne skrivnosti nadzorovanih, ki so tako opredeljene z zakonom, drugim predpisom ali z akti ob inskega sveta in organizacij uporabnikov prora unskih sredstev ter spoatovati dostojanstvo, dobro ime in osebnostno integriteto fizi nih in pravnih oseb. len Strokovno in administrativno pomo  za delo nadzornega odbora zagotavljata ~upan in ob inska uprava. Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje ob inski svet. Pogodbo z izvedencem sklene ~upan. Sredstva za delo nadzornega odbora se zagotavljajo v ob inskem prora unu, na predlog izdelanega letnega programa nadzora. len Podrobnejao organizacijo svojega dela uredi nadzorni odbor s poslovnikom. Ob inska uprava len Notranjo organizacijo in delovno podro je ob inske uprave dolo i ob inski svet na predlog ~upana z odlokom. Sistemizacijo delovnih mest v ob inski upravi dolo i ~upan. len Ob inski svet lahko na predlog ~upana odlo i, da z drugo ob ino ali z drugimi ob inami ustanovijo enega ali ve  organov skupne ob inske uprave. Organizacija in delo organa skupne ob inske uprave se dolo i s sploanim aktom o ustanovitvi (z odlokom), ki ga na skupni predlog ~upanov sprejmejo ob inski sveti ob in. len Organi ob ine odlo ajo o pravicah in dol~nostih posameznikov in pravnih oseb ter o njihovih pravnih koristih v upravnih stvareh v upravnem postopku. Ob ina odlo a s posami nimi akti o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene dr~avne pristojnosti. O upravnih stvareh iz ob inske pristojnosti odlo a na prvi stopnji ob inska uprava, na drugi stopnji ~upan, e ni za posamezne primere z zakonom dolo eno druga e. O prito~bah zoper odlo be organa skupne ob inske uprave odlo a ~upan ob ine, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, e zakon ne dolo a druga e. len Posami ne akte iz izvirne pristojnosti ob ine izda tajnik ob ine, ki lahko pooblasti delavce uprave, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odlo anje v upravnih stvareh, za opravljanje posameznih dejanj v postopku ali za vodenje celotnega postopka in za odlo anje v upravnih stvareh. Osebe iz prejanjega odstavka odlo ajo tudi o upravnih stvareh iz prenesene dr~avne pristojnosti, e ni z zakonom druga e dolo eno. len Tajnik ob ine skrbi in je odgovoren za dosledno izvajanje zakona o sploanem upravnem postopku in drugih predpisov o upravnem postopku in zagotavlja vodenje evidence o upravnih stvareh v skladu s predpisom Ministrstva za notranje zadeve. len O upravnih stvareh iz ob inske izvirne pristojnosti lahko odlo a samo uradna oseba, ki je pooblaa ena za opravljanje teh zadev in ima viajo ali visoko strokovno izobrazbo in opravljen preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku v skladu s posebnim zakonom. Ob teh pogojih lahko na prvi stopnji v enostavnih stvareh odlo a tudi uradna oseba, ki ima srednjo strokovno izobrazbo. len O prito~bah zoper posami ne akte iz izvirne pristojnosti ob inske uprave odlo a ~upan. Zoper odlo itev ~upana je dopusten ustavni spor. O prito~bah zoper posami ne akte, ki jih v zadevah iz dr~avne pristojnosti na prvi stopnji izdaja ob inska uprava, odlo a dr~avni organ, dolo en z zakonom. Drugi organi ob ine len Organizacijo, delovno podro je ter sestavo organov, ki jih mora ob ina imeti v skladu s posebnimi zakoni, ki urejajo naloge ob ine na posameznih podro jih javne uprave, dolo i ~upan oz. ob inski svet na podlagi zakona s sklepom o ustanovitvi in imenovanju lanov posameznega organa. len Ob ina ima poveljnika in atab civilne zaa ite ob ine, ki izvajata operativno strokovno vodenje civilne zaa ite in drugih sil za zaa ito, reaevanje in pomo , v skladu s sprejetimi na rti. Poveljnik in poverjeniki za civilno zaa ito so za svoje delo odgovorni ~upanu. IV. NEPOSREDNO SODELOVANJE OB ANOV PRI ODLO ANJU V OB INI len Oblike neposrednega sodelovanja ob anov pri odlo anju v ob ini so: zbor ob anov, referendum in ljudska iniciativa. Zbor ob anov len Ob ani na zboru ob anov: obravnavajo pobude in predloge za spremembo obmo ja ob ine, njenega imena ali sede~a ter dajejo pobude v zvezi s tem in oblikujejo mnenja, obravnavajo predloge in pobude za sodelovanje in povezovanje z drugimi ob inami v airae samoupravne lokalne skupnosti, obravnavajo pobude in predloge za ustanovitev ali ukinitev o~jih delov ob ine oz. za spremembo njihovih obmo ij, predlagajo, obravnavajo in oblikujejo stalia a o spremembah obmo ij naselij, imen naselij ter imen ulic, opravljajo naloge zborov volivcev v skladu z zakonom, dajejo predloge ob inskim organom v zvezi s pripravo programov razvoja ob ine, gospodarjenja s prostorom ter varovanja ~ivljenjskega okolja, oblikujejo stalia a v zvezi z ve jimi posegi v prostor, kot so gradnja avtocest, energetskih objektov, odlagalia  odpadkov in nevarnih snovi, obravnavajo in oblikujejo mnenja, stalia a ter odlo ajo o zadevah, za katere je tako dolo eno z zakonom, s tem statutom ali odlokom ob ine ter o zadevah, za katere tako sklene ob inski svet ali ~upan. Odlo itve, predloge, pobude, stalia a in mnenja zbora ob anov so ob inski organi, v katerih pristojnost posamezna zadeva spada, dol~ni obravnavati in pri izvajanju svojih nalog upoatevati. e pristojni ob inski organ meni, da predlogov, pobud, stalia , mnenj in odlo itev zbora ob anov ni mogo e upoatevati, je ob anom dol~an na primeren na in in v primernem roku svoje mnenje predstaviti in utemeljiti. len Zbor ob anov se lahko skli e za vso ob ino, za posamezno naselje ali zaselek. Zbor ob anov skli e ~upan na lastno pobudo ali na pobudo ob inskega sveta. }upan mora sklicati zbor ob anov za vso ob ino na zahtevo najmanj 5 odstotkov volivcev v ob ini. Zahteva volivcev za sklic zbora ob anov mora vsebovati pisno obrazlo~en predlog zahteve, ki naj jo zbor obravnava. Zahtevi je treba predlo~iti seznam volivcev, ki so zahtevo podprli. Seznam mora vsebovati ime in priimek volivca, datum rojstva in naslov stalnega prebivalia a ter njihove podpise. }upan lahko zahtevo s sklepom zavrne, e ugotovi, da zahteve ni podprlo zadostno atevilo volivcev. Sklep z obrazlo~itvijo se vro i pobudniku zahteve ali prvemu podpisanemu volivcu na seznamu. }upan skli e zbor ob anov najkasneje v tridesetih dneh po prejemu pravilno vlo~ene zahteve. len Sklic zbora ob anov mora vsebovati obmo je, za katerega se sklicuje zbor ob anov, kraj in as zbora ob anov ter predlog dnevnega reda. Sklic zbora volivcev je treba objaviti na krajevno obi ajen na in. len Zbor ob anov vodi ~upan ali od njega pooblaa eni pod~upan. }upan zboru ob anov predlaga imenovanje predsedstva zbora, ki naj zbor vodi. Zbor ob anov veljavno sprejema svoje odlo itve, predloge, pobude, stalia a in mnenja, e na zboru sodeluje najmanj 5 odstotkov volivcev, z obmo ja ob ine, za katero je zbor sklican. Odlo itev zbora ob anov je sprejeta, e zanjo glasuje najmanj polovica volivcev, ki sodelujejo na zboru. Tajnik ob ine, ugotovi sklep nost zbora ob anov, koliko volivcev je glasovalo za njegove odlo itve ter vodi zapisnik o odlo itvah zbora. Z zapisnikom zbora ob anov tajnik ob ine seznani ob inski svet in ~upana ter ga na krajevno obi ajen na in objavi. Referendum o sploanem aktu ob ine len Ob ani lahko odlo ajo na referendumu o vpraaanjih, ki so vsebina sploanih aktov ob ine, ki jih sprejema ob inski svet, razen o prora unu in zaklju nem ra unu prora una ob ine ter o sploanih aktih, s katerimi se v skladu z zakonom predpisujejo ob inski davki in druge dajatve. Ob inski svet lahko o sploanem aktu iz prejanjega odstavka razpiae referendum na predlog ~upana ali lana ob inskega sveta. Ob inski svet mora razpisati referendum, e to zahteva najmanj 5 odstotkov volivcev v ob ini in e tako dolo a zakon ali statut ob ine. len Predlog za razpis referenduma lahko vlo~i ~upan ali lan ob inskega sveta najkasneje v petnajstih dneh po sprejemu sploanega akta ob ine. Najkasneje v petnajstih dneh po prejemu sploanega akta ob ine je treba ob inski svet pisno seznaniti s pobudo volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma. e je vlo~en predlog za razpis referenduma ali je dana pobuda volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma, ~upan zadr~i objavo sploanega akta do odlo itve o predlogu ali pobudi oz. do odlo itve na referendumu. len Referendum se opravi kot naknadni referendum, na katerem ob ani potrdijo ali zavrnejo sprejeti sploani akt ob ine ali njegove posamezne dolo be. e je sploani akt ob ine ali njegove posamezne dolo be na referendumu potrjen, ga mora ~upan objaviti skupaj z objavo izida referenduma. e je sploani akt ob ine ali njegove posamezne dolo be zavrnjen, se sploani akt ne objavi, dokler se ob upoatevanju volje volivcev ne spremeni. Odlo itev volivcev na referendumu, s katero je bil sploani akt ob ine zavrnjen ali so bile zavrnjene njegove posamezne dolo be, zavezuje ob inski svet, ki je sprejel sploani akt, o katerem je bil izveden referendum, do konca njegovega mandata. len Pobuda volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma o sploanem aktu ob ine ali njegovih posameznih dolo bah mora vsebovati ~e oblikovano zahtevo za razpis referenduma. Zahteva mora vsebovati jasno izra~eno vpraaanje, ki naj bo predmet referenduma, in obrazlo~itev. Pobudo volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma lahko da vsak volivec ali politi na stranka v ob ini. Pobuda mora biti podprta s podpisi najmanj 5 % volivcev v ob ini. Podporo pobudi dajo volivci na seznamu, ki vsebuje osebne podatke podpisnikov: ime in priimek, datum rojstva, naslov stalnega bivalia a. Pobudnik o pobudi volivcem za vlo~itev zahteve za razpis referenduma pisno seznani ob inski svet in pobudo predlo~i ~upanu. e ~upan meni, da pobuda z zahtevo ni oblikovana v skladu s prvim odstavkom tega lena ali je v nasprotju z zakonom in statutom ob ine, o tem v osmih dneh po prejemu pobude obvesti pobudnika in ga pozove, da ugotovljeno neskladnost odpravi v osmih dneh. e pobudnik tega ne stori, se ateje, da pobuda ni bila vlo~ena. }upan o tem nemudoma obvesti pobudnika in ob inski svet. Pobudnik lahko v osmih dneh po prejemu obvestila iz predhodnega odstavka zahteva naj odlo itev ~upana preizkusi upravno sodia e. len Volivci dajejo podporo zahtevi za razpis referenduma z osebnim podpisovanjem. }upan dolo i obrazec za podporo z osebnim podpisovanjem, ki vsebuje jasno izra~eno zahtevo za razpis referenduma in rok za zbiranje podpisov. Osebno podpisovanje se izvaja pred dr~avnim organom, pristojnim za vodenje evidence volilne pravice. `teje se, da je zahteva za razpis referenduma vlo~ena, e jo je v dolo enem roku podprlo s svojim podpisom zadostno atevilo volivcev. len Ob inski svet razpiae referendum v petnajstih dneh po sprejemu odlo itve o predlogu ~upana ali ob inskega svetnika za razpis referenduma oz. v petnajstih dneh od vlo~itve zahteve volivcev za razpis referenduma v skladu s etrtim odstavkom prejanjega lena. Referendum se izvede najprej trideset in najkasneje petinatirideset dni od dne razpisa, v nedeljo ali drug dela prost dan. Z aktom o razpisu referenduma dolo i ob inski svet vrsto referenduma, sploani akt, o katerem se bo odlo alo oz. njegove dolo be, o katerih se bo odlo alo, besedilo referendumskega vpraaanja, o katerem se bo odlo alo na referendumu tako, da se bo obkro~ilo  ZA oz.  PROTI , dan razpisa in dan glasovanja. Akt o razpisu referenduma se objavi na na in, ki je s tem statutom dolo en za objavo sploanih aktov ob ine. Petnajst dni pred dnem glasovanja objavi ob inska volilna komisija akt o razpisu referenduma v javnih ob ilih. len Pravico glasovati na referendumu imajo vsi ob ani, ki imajo pravico voliti lane ob inskega sveta. Odlo itev na referendumu je sprejeta, e zanjo glasuje ve ina volivcev, ki so glasovali. len Postopek za izvedbo referenduma vodijo organi, ko vodijo lokalne volitve. O ugovoru zaradi nepravilnosti pri delu volilnega odbora odlo a ob inska volilna komisija. Glede glasovanja na referendumu in drugih vpraaanjih izvedbe referenduma veljajo dolo be zakona, ki urejajo referendum in ljudsko iniciativo ter lokalne volitve, v kolikor ni s tem statutom v skladu z zakonom o lokalni samoupravi posamezno vpraaanje druga e urejeno. Poro ilo o izidu glasovanja na referendumu poalje ob inska volilna komisija ob inskemu svetu ter ga objavi na na in, ki je v statutu dolo en za objavo sploanih aktov ob ine. Svetovalni referendum len Ob inski svet lahko pred odlo anjem o posameznih vpraaanjih iz svoje pristojnosti razpiae svetovalni referendum. Svetovalni referendum se razpiae za vso ob ino ali za njen del. Svetovalni referendum se izvede v skladu z dolo bami tega statuta, ki urejajo referendum o sploanem aktu ob ine. Odlo itev volivcev na svetovalnem referendumu ne zavezuje ob inskih organov. Drugi referendumi len Ob ani lahko odlo ajo na referendumu o samoprispevkih in tudi o drugih vpraaanjih, e tako dolo a zakon. Referendum iz prejanjega odstavka se opravi v skladu z dolo bami tega statuta, e z zakonom, ki dolo a in ureja referendum, ni druga e dolo eno. Odlo itev o uvedbi samoprispevka je sprejeta, e je zanjo glasovala ve ina vseh volivcev v ob ini oz. v delu ob ine, za katerega se bo samoprispevek uvedel. Ljudska iniciativa len Najmanj 15 odstotkov volivcev v ob ino lahko zahteva izdajo ali razveljavitev sploanega akta ali druge odlo itve iz pristojnosti ob inskega sveta oz. drugih ob inskih organov. Glede pobude volivcem za vlo~itev zahteve iz prejanjega odstavka in postopka s pobudo se primerno uporabljajo dolo be zakona in tega statuta, s katerim je urejen referendum o sploanem aktu ob ine. e se zahteva nanaaa na razveljavitev sploanega akta ob ine ali drugo odlo itev ob inskega sveta, mora ob inski svet obravnavo zahteve uvrstiti na prvo naslednjo sejo, o njej pa odlo iti najkasneje v treh mesecih od dne pravilno vlo~ene zahteve. e se zahteva nanaaa na odlo itev drugih ob inskih organov, morajo ti o njej odlo iti najkasneje v enem mesecu od dne pravilno vlo~ene zahteve. len Sredstva za neposredno sodelovanje ob anov pri odlo anju v ob ini na zborih ob anov in referendumih ter njihovo izvedbo se zagotovijo v ob inskem prora unu. V. OB INSKE JAVNE SLU}BE len Ob ina zagotavlja opravljanje javnih slu~b, ki jih sama dolo i in javnih slu~b, za katere je tako dolo eno z zakonom. Opravljanje javnih slu~b zagotavlja ob ina: neposredno v okviru ob inske uprave, z ustanavljanjem javnih zavodov in javnih podjetij, z dajanjem koncesij, z vlaganjem lastnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava. len Na podro ju dru~benih dejavnosti zagotavlja ob ina javne slu~be za izvajanje naslednjih dejavnosti: osnovnoaolsko izobra~evanje, predaolska vzgoja in varstvo otrok, osnovno zdravstvo in lekarna, osebna pomo  dru~ini in knji~ni arstvo. Ob ina lahko ustanovi javne slu~be tudi na drugih podro jih, zlasti na podro ju glasbene vzgoje, izobra~evanja odraslih, kulture, aporta in drugih dejavnosti s katerimi se zagotavljajo javne potrebe. len Ob ina lahko zaradi gospodarnega in u inkovitejaega zagotavljanja javnih slu~b ustanovi javno slu~bo skupaj z drugimi ob inami. len Na podro ju gospodarskih javnih slu~b ob ina ustanovi javne slu~be za: oskrbo s pitno vodo, ravnanje s komunalnimi odpadki in odlaganje komunalnih odpadkov, odvajanje in ia enje odpadnih in padavinskih voda, javno snago in ia enje javnih povrain, urejanje javnih poti, povrain za ceste in zelenih povrain, pregledovanje, nadzorovanje in ia enje kurilnih naprav, dimnih vodov in zra nikov zaradi varstva zraka, gospodarjenje s stavbnimi zemljia i, vzdr~evanje ob inskih javnih cest na drugih podro jih, e tako dolo a zakon. len Ob ina lahko dolo i kot gospodarsko javno slu~bo tudi druge dejavnosti, ki so pogoj za izvraevanje nalog iz njene pristojnosti ali so takane dejavnosti za izvraevanje gospodarskih, socialnih ali ekoloakih funkcij ob ine. len Ob inske javne slu~be ustanavlja ob ina z odlokom ob upoatevanju pogojev dolo enih z zakonom. len Ob ina lahko zaradi gospodarnega in u inkovitega zagotavljanja dejavnosti gospodarskih javnih slu~b ustanovi gospodarsko javno slu~bo v okviru zaokro~enih oskrbovalnih sistemov skupaj z drugimi ob inami. len Za izvraevanje ustanoviteljskih pravic v javnih slu~bah, ki so ustanovljene za obmo je dveh ali ve  ob in, lahko ob inski svet ob in ustanoviteljic ustanovijo skupni organ, ki ga sestavljajo ~upani ob in ustanoviteljic. V akt o ustanovitvi skupnega organa se dolo ijo njegove naloge, organizacija dela in na in sprejemanja odlo itev, na in financiranja in delitve stroakov za delo skupnega organa. len Ob ina mora zagotoviti izvajanje tistih javnih slu~b, ki so po zakonu obvezne. PREMO}ENJE IN FINANCIRANJE OB INE len Premo~enje ob ine sestavljajo nepremi nine in premi ne stvari v lasti ob ine, denarna sredstva in pravice. Ob ina mora s premo~enjem gospodariti kot dober gospodar. Odlo itev o odtujitvi nepremi nega premo~enja ob ine sprejme ob inski svet. O pridobitvi in odtujitvi premi nega premo~enja ter za pridobitev nepremi nega premo~enja je pristojen ~upan. Pred sklenitvijo pogodbe o pridobitvi nepremi nega premo~enja mora ~upan preveriti, ali so v prora unu zagotovljena finan na sredstva. Odprodaja ali zamenjava nepremi nin in premi nin v lasti ob ine se izvede v postopku in na na in, ki ga dolo a zakon. e z zakonom to ni urejeno, se odprodaja in zamenjava nepremi nin in premi nin izvedeta v skladu s predpisi, ki veljajo za odprodajo in zamenjavo dr~avnega premo~enja. len Ob ina pridobiva prihodke iz lastnih virov, davkov, taks, pristojbin in drugih dajatev v skladu z zakonom. len Prihodki in izdatki za posamezne namene financiranja javne porabe so zajeti v prora unu ob ine. Prora un ob ine sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov ter ra un financiranja. V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo na rtovani prihodki iz davkov, taks pristojbin, drugih dajatev in drugi dohodki ter prihodki od upravljanja in razpolaganja z ob inskim premo~enjem in na rtovanimi dohodki. V ra unu financiranja se izka~e odpla evanje dolgov in zadol~evanje ob ine. len Sredstva prora una se smejo uporabljati le za namene, ki so dolo eni s prora unom. V imenu ob ine se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v prora unu predvidena za posamezne namene. Sredstva prora una se lahko uporabijo, e se izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev. len Za izvraevanje prora una je odgovoren ~upan. }upan je odredbodajalec za sredstva prora una. Za izvraevanje prora una ob ine lahko ~upan pooblasti posamezne delavce ob inske uprave ali pod~upana. len Prora un ob ine je odlok ob ine, v katerem so predvideni prihodki in drugi prejemki in odhodki in drugi izdatki ob ine za eno leto. Rebalans prora una je odlok o spremembi prora una. Neposredni uporabnik ob inskega prora una je ob inski organ. Posredni uporabnik ob inskega prora una je ob inski sklad, javni zavod, katerega ustanovitelj je ob ina, in drug uporabnik, e se financira iz sredstev ob inskega prora una (v nadaljevanju: uporabnik). len Prora un ob ine sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov ter ra un financiranja. Prora un ob ine sprejme ob inski svet na predlog ~upana z odlokom. V odloku o prora unu ob ine se dolo i tudi obseg zadol~evanja in poroatev ob ine ter druga vpraaanja v zvezi z izvraevanjem prora una ter posebna pooblastila ~upana pri izvraevanju prora una za posamezno leto. len V bilanci prihodkov in odhodkov se posebej prikazujejo prihodki, ki se vatevajo v primerno porabo po zakonu, ti pa so zlasti: prihodki od dohodnine, davek na dedia ine in darila, davek na dobitke od iger na sre o, davek od prometa nepremi nin, upravne takse, posebna taksa za uporabo igralnih avtomatov zunaj igralnic, davek od premo~enja, finan ne izravnave, nadomestitev za uporabo stavbnega zemljia a, krajevne turisti ne takse, komunalne takse, pristojbine zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljia a ali gozda, odakodnina in nadomestila za degradacijo prostora in onesna~evanje okolja, prihodki uprave in prihodki dolo eni z drugimi predpisi. Prihodki iz tega lena pripadajo ob ini v viaini dolo eni z zakonom oz. z aktom o njihovi uvedbi. len V bilanci prihodkov in odhodkov se posebej prikazujejo prihodki, ki se ne vatevajo v primerno porabo po zakonu, to pa so zlasti prihodki: obresti na depozite, najemnin za stanovanja in poslovne prostore, prodaja nepremi nega premo~enja, drugega premo~enja, vrnjenih depozitov, akreditivov in garantnih pisem, nakupov in prodaje vrednostnih papirjev, komunalnih prispevkov, samoprispevka, ob anov za sofinanciranje dolo enih nalog in obveznosti na lokalni ravni, opravljanje dejavnosti gospodarskih javnih slu~b v re~iji, koncesijske dajatve oz. odakodnine, dotacije, darila in pomo i, namenska sredstva iz dr~avnega prora una ali skladov in drugi prihodki. len V bilanco prihodkov in odhodkov se izkazujejo na rtovani odhodki po natan nih namenih, po uporabnikih prora una, investicijah, investicijskem vzdr~evanju in drugih namenih. len Prora un ob ine mora biti sprejet pred pri etkom leta, na katerega se nanaaa. e prora un ni sprejet pred pri etkom leta, na katerega se nanaaa, se financiranje nadaljuje na podlagi prora una za preteklo leto. V obdobju za asnega financiranja se smejo uporabiti sredstva do viaine sorazmerno porabljenih sredstev v enakem obdobju v prora unu za preteklo leto. O izvajanju prora una ob ine za za asno financiranje lokalnih zadev javnega pomena obvesti prora unske porabnike ~upan s sklepom. len e se med prora unskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za prora un ali zmanjaanja prihodkov prora una ugotovi, da prora una ne bo mogo e realizirati, lahko ~upan zadr~i izvraevanje posameznih odhodkov prora una, e s tem ne ogrozi pla evanja zapadlih zakonskih in pogodbenih obveznosti, ki dospejo v pla ilo, ali prerazporedi prora unska sredstva. O odlo itvi iz prejanjega odstavka ~upan obvesti ob inski svet. e prora una ni mo~no uravnovesiti, mora ~upan predlagati rebalans prora una. len e se po sprejemu prora una sprejme zakon ali odlok ob ine, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za prora una, dolo i ~upan obseg izdatkov in odpre nov konto za ta namen. len e se med letom spremeni delovno podro je oz. pristojnost uporabnika ali posredovanje uporabnika prora una, se sorazmerno pove a ali zmanjaa obseg sredstev za delovanje uporabnika. O pove anju ali zmanjaanju sredstev odlo a ~upan. e se uporabnik ali posredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug uporabnik, se neporabljena sredstva prenesejo v prora unsko rezervo ali se prerazporedijo med druge uporabnike. len e se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov prora una izvraevanje prora una ne more uravnovesiti, se lahko za za asno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve ob ine ali najame posojilo najve  5 odstotkov sprejetega prora una, ki mora biti odpla ano do konca prora unskega leta. O uporabi sredstev rezerve in o najetju posojila iz tega lena odlo a ~upan, ki mora o tem obvestiti ob inski svet na prvi naslednji seji. len Ob ina oblikuje svoje rezerve, v katere izlo a del skupno dose~enih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov, ki se dolo i vsako leto s prora unom v viaini 0,5 odstotkov prihodkov. Izlo anje rezerve se praviloma izvrai vsak mesec, vendar najpozneje do 31. decembra teko ega leta. Izlo anje prihodkov v rezerve preneha, ko dose~ejo rezerve ob ine 2 odstotka letno dose~enih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov za zadnje leto. len Rezerva se uporablja: za pokrivanje stroakov ukrepov ter pomo  prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesre , kot so: suaa, potres, po~ar, poplave in druge naravne oz. ekoloake nesre e v skladu z zakonom, epidemije, ~ivalske ku~ne bolezni in rastlinski akodljivci, za zagotovitev sredstev prora una, kadar prihodki pritekajo neenakomerno, za kriterije prora unskega primanjkljaja. Sredstva za namene iz prve in tretje to ke prejanjega odstavka se dajejo pravilom brez obveznosti vra anja, sredstva iz druge to ke morajo biti vrnjena v rezerve do konca leta. O uporabi sredstev iz prvega in drugega odstavka tega lena odlo a ~upan. len Po preteku leta, za katero je bil sprejet prora un, sprejme ob inski svet zaklju ni ra un prora una za preteklo leto. V zaklju nem ra unu prora una se izka~ejo predvideni in dose~eni prihodki, predvideni in dose~eni odhodki ter predvidena in dose~ena izvraitev ra una financiranja ter sredstva rezerv. Ob inski svet sprejme hkrati z zaklju nim ra unom prora una tudi premo~enjsko bilanco ob ine na dan 31. december leta, za katerega sprejme zaklju ni ra un. Zaklju ni ra un za preteklo leto se predlo~i ob inskemu svetu najkasneje do konca marca teko ega leta. len Ob ina se lahko dolgoro no zadol~i za investicije, ki jih sprejme ob inski svet pod pogoji, ki jih dolo a zakon. len Javna podjetja in javni zavodi, katerih soustanoviteljica je ob ina, se smejo zadol~evati le s soglasjem ob ine. O soglasju odlo a ~upan. }upan odlo a tudi o dajanju poroatev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih soustanoviteljica je ob ina, pod pogoji, ki jih dolo a zakon. len Finan no poslovanje ob ine izvrauje knjigovodska slu~ba ob ine, ob ina pa si lahko zagotovi izvraevanje knjigovodskih opravil v ustrezni skupni slu~bi z drugimi ob inami ali pri specializirani organizaciji. len Nabavo blaga, nabavo storitev ter oddajo gradbenih del izvaja ~upan ob ine v skladu s predpisi, ki urejajo javno naro anje. SPLO`NI IN POSAMI NI AKTI OB INE Sploani akti ob ine len Sploani akti ob ine so statut, poslovnik ob inskega sveta, odloki, odredbe, pravilniki in navodila. Ob inski prora un in zaklju ni ra un sta posebni vrsti sploanih aktov. Kadar ne odlo i z drugim aktom, sprejme ob inski svet sklep, ki je lahko sploani ali posami ni akt. Postopek za sprejem sploanih aktov ob ine ureja poslovnik ob inskega sveta. len Statut je temeljni sploani akt ob ine, ki ga sprejme ob inski svet z dvotretjinsko ve ino glasov vseh lanov ob inskega sveta. Statut se sprejme po enakem postopku, kot je predpisan za sprejem odloka. len S poslovnikom, ki ga sprejme ob inski svet z dvotretjinsko ve ino navzo ih lanov, se uredi organizacija in na in dela ob inskega sveta ter uresni evanje pravic in dol~nosti lanov ob inskega sveta. len Z odlokom ureja ob ina na sploaen na in zadeve iz svoje pristojnosti, ustanavlja organe ob inske uprave in dolo a na in njihovega dela ter ustanavlja javne slu~be. Z odlokom ureja ob ina tudi zadeve iz prenesene pristojnosti, kadar je tako dolo eno z zakonom. len Z odredbo uredi ob ina dolo ene razmere, ki imajo sploaen pomen ali odreja na in ravnanja v takih razmerah. len S pravilnikom se raz lenijo posamezne dolo be statuta ali odloka v procesu njihovega izvraevanja. len Z navodilom se lahko podrobneje predpiae na in dela organov ob inske uprave pri izvraevanju dolo b statuta ali odloka. len Statut, odlok in drugi predpisi ob ine morajo biti objavljeni v Uradnem vestniku Gorenjske in pri nejo veljati petnajsti dan po objavi, e ni v njih druga e dolo eno. V uradnem glasilu se objavljajo tudi drugi akti, za katere tako dolo i ob inski svet. Posami ni akti ob ine len Posami ni akti ob ine so odlo be in sklepi. S posami nimi akti  sklepom ali odlo bo  odlo a ob ina o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene dr~avne pristojnosti. len O prito~bah zoper posami ne akte, ki jih izdajo organi ob inske uprave v upravnem postopku, odlo a na drugi stopnji ~upan, e ni za posamezne primere z zakonom druga e dolo eno. O prito~bah zoper posami ne akte izdane v upravnih stvareh iz prenesene dr~avne pristojnosti odlo a dr~avni organ, ki ga dolo i zakon. VARSTVO OB INE V RAZMERJU DO DR}AVE IN `IR`IH LOKALNIH SKUPNOSTI len Ob inski svet ali ~upan lahko vlo~i zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti predpisov dr~ave, s katerimi se posega v ustavni polo~aj in v pravice ob ine, oz. e se s predpisi pokrajine brez pooblastila oz. soglasja ob ine posega v njene pravice. len Ob inski svet ali ~upan lahko za neta pred ustavnimi sodia em spor o pristojnosti, e dr~avni zbor ali vlada s svojimi predpisi urejata razmerja, ki so po ustavi in zakonih v pristojnosti ob ine. Enako lahko postopa, e pokrajina ali druga ob ina posega v njeno pristojnost. len }upan lahko kot stranka v upravnem sporu spodbija konkretne upravne akte in ukrepe, s katerimi dr~avni organi izvraujejo oblastni nadzor. Upravni spor lahko spro~i tudi, e osebe javnega in zasebnega prava z dokon nimi upravnimi akti uveljavljajo pravice na akodo javnih koristi ob ine. len }upan lahko vstopi v upravni ali sodni postopek kot stranka ali kot stranski intervenient, e bi lahko bile v teh postopkih oz. e so ~e z izdanimi akti prizadete pravice in koristi ob ine, dolo ene z ustavo in zakoni. len Delovna telesa so dol~na za potrebe ob inskega sveta oblikovati mnenje glede pripravljajo ih se predpisov, ki se ti ejo koristi ob ine in pokrajine. Na tej podlagi oblikuje ob inski svet svoje mnenje, ki ga poalje dr~avnemu zboru. NADZOR NAD ZAKONITOSTJO DELA UPRAVE len Vsako ministrstvo na svojem podro ju nadzoruje zakonitost sploanih in posami nih aktov, ki jih iz svoje izvirne pristojnosti izdajajo ~upan, ob inski svet in pooblaa eni delavci ob inske uprave. V zadevah, ki jih na organe ob ine prenese dr~ava, opravljajo pristojna ministrstva tudi nadzorstvo nad primernostjo in strokovnostjo njihovega dela. Pri izvajanju nadzorstva po prejanjem odstavku lahko pristojno ministrstvo predpiae organizacijo slu~b za izvajanje nalog iz dr~avne pristojnosti in pogoje za opravljanje nalog na teh delovnih mestih ter daje obvezna navodila za opravljanje nalog iz dr~avne pristojnosti. Ministrstvo mora zaradi opravljanja nadzorstva nad zakonitostjo dela organov ob ine zagotoviti ustrezno sodelovanje, medsebojno obvea anje in strokovno pomo  organom ob in. PREHODNE IN KON NE DOLO BE len Do sprejema novih sploanih aktov ob ine se v ob ini uporabljajo sploani akti, ki so jih sprejeli organi Ob ine Preddvor. len Ta statut za ne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Gorenjske. `tevilka: skl 24/3-os-99 Jezersko, dne 12. marca 1999 }UPAN OB INE JEZERSKO Milan Kocjan, l.r. * Statut Ob ine Jezersko je bil objavljen v Uradnem vestniku Gorenjske at. 10 z dne 30. marca 1999 in je za el veljati 15. aprila 1999. PAGE 1  8 : < FJQQ\dxdl*h    &&|??ghk$k`nnz&|\` 0JCJaJj0JCJUaJ6CJ]aJ!56B*OJQJ\]^Jph6B*OJQJ]^JphCJOJQJ^JaJ>*OJQJ^J6OJQJ]^J5OJQJ\^J OJQJ^JB*OJQJ^Jph7   8 : < h j t t  l n x $h`ha$h`h$ & Fa$ & F$a$$a$x FJTH@*$h`ha$$h`ha$$ & Fa$$a$h`hfF "!!F""##<$T%&&&v''t($ & F h^a$$ & F h^a$ & F$ & F h^a$$ & F h^a$$ & Fa$t(*))*++*,,H--8..T/0V1123445\6$ & F h^a$$ & F h^a$$ & F h^a$ & F$ & F h^a$\6 77<88 9@::;p<&===>Z>>D?r?l@@zAdB$ & F% h^a$$ & F# h^a$$ & F" h^a$$ & F h^a$ & FdBCCDEDEEPFFF2HHHHNIDJJ$KK$LLM$ & F(a$h`h$ & Fa$$h^ha$ & F' h^ & F$ & F% h^a$MrMtM~M$O|Q~QQQQQQQQR&RTR$TTU&V(V*V,V6V$ & F*a$$ & F)a$$h`ha$$ & Fa$$a$$ & F(a$6VYZZZ\\\\\_bZd\dxdzdd@e|egh~jjjkkll$ & F)a$$ & Fa$$a$$h`ha$llmnxnnopfr&sttju:vJwwwtyzz|}~d$ & F+a$$h`ha$$ & Fa$fԃˆĈΈDpr|ʓ,^|~PR\$h`ha$$ & Fa$$a$\ȞTh̪jl24>($ & F)a$$ & F,a$$ & Fa$$a$$h`ha$(ذıPƴȴҴpflnxdfp*,6\$ & F)a$$ & Fa$$a$$ & F.a$$h`ha$BDNh8tVj$ & F/a$$ & Fa$$a$$h`ha$N:68B\^hPR\Hln$h`ha$$ & Fa$$a$$ & F0a$nx^ >~j|xz$ & F1a$$ & F)a$$a$$ & F,a$$h`ha$$ & Fa$06$     $ & Fa$$a$$h`ha$h`h    f h    lbdnz&,.8$ & F)a$$ & Fa$$a$$h`ha$8<>HX       ## #$"%$%&%%%%&&$ & F)a$$ & Fa$$a$$h`ha$&&&&&(()*+(,D-.12 22<338889(:*:4:$ & F3a$$h`ha$$ & Fa$$a$$ & F2a$4:D;=z?|????ABCCD DEbFHH HBITJtK\M^MhMOQ$ & Fa$$ & F2a$$a$$h`ha$QRUVVVWXrY~ZZZ\]_`aaalbc c*ctdfgg$ & Fa$$a$$h`ha$ghh hiidjjk$k&k0kl$m^n`nnnno|qhstttuu$h`ha$$ & Fa$$a$$ & F2a$uuv vvwXww x4xxxxyy zFzvzz&|(|2|2}4}>}$h`ha$$ & F5a$$ & F4a$$h`ha$$ & Fa$$a$>}}}x~~0x€\^h"$.Rˆ`b$ & Fa$$a$$ & F6a$$h`ha$bdrȏē\^h$h`ha$$ & Fa$ & F7$a$ ĜJ$`xʡ$Z|$ & F8a$$a$$h`ha$$ & Fa$̣ܤޤ&¦RҧBz  pr|$ & F9a$$ & Fa$$a$$h`ha$$ & F8a$| LPR\">@J "$.j$ & Fa$$a$$h`ha$(0z|~jlnpz\$a$$ & F:a$$h`ha$$ & Fa$\$Z\fH $ & Fa$$ & F;a$ & F7$a$$h`ha$Rdfphj & F7$ & F;a$$h`ha$$ & Fa$$a$jtjlv` @ & F7$a$$h`ha$$ & Fa$@BL>@JZ\^`bn$^a$$^a$$a$$h`ha$$ & Fa$$a$$^a$h]h&$a$ OJQJ^J 0JCJaJj0JCJUaJ0JCJaJmHnHu,P. A!n"n#n$n%8 / 0P. A!n"n#n$n%  i8@8 Navaden7$8$_HmH$sH$tH$6@6 Naslov 1$$@&a$5\X@X Naslov 2/$$ & F h0@&^`0a$5\>@> Naslov 3$$@&^a$5\B@B Naslov 4$$@&a$5OJQJ\^J@A@@ Privzeta pisava odstavka4B@4 Telo besedila$a$DC@D Telo besedila - zamik6]*@* Glava  p#( @"( Noga  p#^R@2^ Telo besedila - zamik 2$:^`:a$5\.)@A. `tevilka straniXS@RX Telo besedila - zamik 3$h`ha$CJaJfx@.@uvwx:m^ P#%* a b g g h i { | 3 a #^#Y~:UlYM\}.C x8 -a6\2_ (!G!s!"J"K"P"""#i###$t$$$$$%&&&&&&&&& ''*'(\(()))))*^+_+d+I,J,O,m,-h/-0.0<0=0B0001D2?3@3E333e4f4k445<5k55x63778u889999:;j;R<<x==@>>>>>3??@aBbBgB CCDGGGGGGGH/II>JJKLLLdMMNOsOtOyOOOOPPP4Q@QfSS5T6TVTWT\TUUUVlVVAW(XcXdXiX8YYY6Z7Zvwwwxyzzzx{{ ||||K~~~~xӀԀـ߂IcdiĄńʄ6rsxL`$HIJK_`eBϐАՐHIVW\uwQkSCDIњv1 *åzrsxƩT?@EF^ͮήӮ6:E 2/0CDIDEJ ѹZ[`ĺ#;K<pӽ<a[\aE9OPU./4{|DEFGL@ bwx}0Sq-> not@auB} &QYZ_F5}xy~  >?D.EFGhi}~.cz{$^_d)j45:56;NOTstyTUZABCghm0 %studefghituy000000000800~0~000 00000000 000 000000 000000 00000000  0 0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 0 0 0  0 " 0 " 0 " 0 " 0 " 0  0 # 0 # 0 # 0 # 0 # 0  0 % 0 % 0 % 0 % 0 % 0 % 0  0 ' 0 ' 0 ' 0 ' 0 ' 0 ' 0 ' 0 0  0 0 ( 0 ( 0 ( 0 ( 0 ( 0 ( 0 ( 0 ( 0 0  0 0 0 0 0 0 0 ) 0 0  0 0 * 0 * 0 * 0 0 0 0 0 0 0 0  0 0 0 0  0 0 0  0 0 0 0 0 0 ) 0 0  0 0 0 0 0 0 0  0 0 0 0 0  0 0 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 0  0 0 0 0 0 0  0 0 0 0 0 0  0 0 0  0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  0 0 0 0 0 0 0  0 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 0 0 0 0 ) 0/ 0  0 0 0  0 0 0 . 0 . 0 . 0 . 0 0  0 0 0 0 0 0  0 0 0 0  0 0 0 ) 0 0  0 0 0 0 0 0  0 0 0 / 0 / 0 / 0 / 0 / 0 / 0 / 0 / 0 / 0 0 0  0 0 0 0 0 0 0  0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  0 0 0  0 0 0 0 0  0 0 0 0  0! 0 0 0  0" 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 0 0 0 ) 0 0  0# 0 0 1 0 1 0 1 0 0 0  0$ 0 0 0 0  0% 0 0 0 0 0  0& 0 0 0  0' 0 0 0 0  0( 0 0 0  0) 0 0 0 0  0* 0 0 ) 0 0  0+ 0 0 0  0, 0 0 0  0- 0 0 0 0 0  0. 0 0 0  0/ 0 0  00 0 0  01 0 0 0 0 0 ) 0 0  02 0 0  03 0 0 0 0 0 0  04 0 0 2 0 0  05 0 3 0 3 0 3 0 3 0 3 0 3 0 3 0 3 0 0 0  06 0 0 0 0 0  07 0 0 0  08 0 0 0 0 2 0 0  09 0 0 0 0 0  0: 0 0 0 0  0; 0 0 0 0 0  0< 0 0 0 0 0 0  0= 0 0 0 0 0  0> 0 0 0 0 0 0  0? 0 0 0  0@ 0 0 0 0 2 0 0  0A 0 0 0 0 0 2 0 0  0B 0 0 0 0 2 0 0  0C 0 0 0 0 0  0D 0 0 0 00` 0E`0`0`4 0`4 0`4 0`4 0`0` 0F`0`5 0`5 0`5 0`5 0`5 0`0`0` 0G`0`0` 0H`0`6 0`6 0`6 0`6 0`6 0`6 0`6 0`6 0`0` 0I`0`0` 0J`0`0` 0K`0`0` 0L`0`0`0` 0M`0`0`0`7 0`0) 0N)0)0)0)0)0) 0O)0)0) 0P)0)0)0)0) 0Q)0)0)0) 0R)0)0)0)0) 0S)0)0)0)0)0) 0T)0)0)0)0) 0U)0)8 0)8 0)8 0)8 0)8 0)8 0)8 0)8 0)8 0)8 0 )8 0 )8 0 )8 0 )8 0 )8 0)0)0) 0V)0)9 0)9 0)9 0)9 0)9 0)9 0)9 0)9 0)9 0)9 0 )9 0 )9 0 )9 0 )9 0 )0) 0W)0)0) 0X)0)0)0)0)0) 0Y)0)0)0)0) 0Z)0)0) 0[)0)0)0)0) 0\)0)0)0) 0])0)0)0)0) 0^)0): 0): 0): 0)0)0)0) 0_)0)0)0)0) 0`)0)0)0)0) 0a)0)0)0) 0b)0)0) 0c)0)0)0)7 0`0; 00 0d0000 0e000 0f00 0g000 0h00 0i00 0j000 0k000; 00 0l000 0m00007 0`0j 0nj0j0j 0oj0j0j 0pj0j0j 0qj0j0j 0rj0j0j0j7 0`0 0s0000007 0`0 0t00 0u00000000000000000@0@0@0@0 0x t(\6dBM6Vl\(n 8&4:Qgu>}b|j@      !MO\^//hv(1*2_ggvytx9:lm]^  OP"%)* ` b f g f i z | 2 3 ` a "#]^"#XY}~9:TUklXYLM[\|}-.BC wx78  ,-`a56[\12^ _ '!(!F!G!r!s!""I"K"O"P"""!#"#h#i#####$$s$t$$$$$$$%%&&&&&&&&&& ' ''')'*'(([(\((())))**]+_+c+d+H,J,N,O,l,m,--g/h/,0.0;0=0A0B0000011C2D2>3@3D3E33333d4f4j4k44455;5<5j5k555w6x627377778t8u88899999999::;;i;j;Q<R<<<w=x===?>@>>>>>>>2?3???@@`BbBfBgB C CCCDDGGGGGGGGGGHH.I/III=J>JJJKKLLLLcMdMMMNNOOrOtOxOyOOOOOOOOPPPPP3Q4Q?Q@QeSfSSS4T6TUTWT[T\TUUUUVVkVlVVV@WAW'X(XbXdXhXiX7Y8YYYYY5Z7Z;Zu?u|u}uuuuu=v>vwwwwxxyyzzzzw{x{{{| |||||J~K~~~~~wxҀԀ؀ـނHIbdhiÄńɄʄ56qswxKL_`#$GK^`deABΐАԐՐGIUW[\tuvwPQjkRSBDHIКњߝuv01 )*¥åyzqswxũƩST>@DEEF]^̮ήҮӮ569:DE 12~.0BDHICEIJ йѹY[_`úĺ"#:;JK;<opҽӽ;<`aZ\`aDE~89NPTU-/34z|CGKL?@ abvx|}/0RSpq,-=> most?@`atuAB|} %&PQXZ^_EF45|}wy}~  =?CD-.DGgi|~-.bcy{#$]_cd()ij359:46:;MOSTrtxySUYZ@Cfhlm/0 $%rucgvynlidijaLC:\1_Ln\Doc\1Obc_W_07-10\Akti_07\VELJALO_V_LETIH_ZA_NAZAJ\Statut_99_star.doc;[2/V6gHV6g;RV6gWrDlV6g> `rD}4U V6gHgV6gn8V6g.$V6g?V6g#i~V6gUV6gR;nV6g+zV6g[3BV6gBDurDrD V6g.a"V6g5&#V6gZ@/$m1V6g&/4V6gM6V6gwBC;FHjH;V6gO&=V6g?V6gK5BV6gBUDV6g+}DV6gL K${PKrD``P$ ;Q$oR$r%SV6gXUV6g+UV6g/[V6gl][܍*g\4:ObrDqldV6g#dV6gdhrDk$nrD1EqrDXnqrDYq4*7[sV6gsV6g3tV6gxiu4$Zw$-V6ghh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`o(.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`.hh^h`o(.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-0^`0o(.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`o(.hh^h`.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-0^`0o(.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-0^`0o(.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`.hh^h`.hh^h`.0^`0o(.0^`05o(.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`o(.hh^h`o(..0^`0o(...0^`0o(.... 88^8`o( ..... 88^8`o( ...... 88^8`o(....... `^``o(........ `^``o(.........hh^h`o(.hh^h`o(.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`.hh^h`o(.hh^h`o(.hh^h`.hh^h`o(.hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`OJQJ^Jo(-hh^h`o(.0^`0o(.hh^h`OJQJ^Jo(-;$Zw*g\wBC;.Z@/oRK5B+}DYqn8[2/&/4#dxiu}3tHg#i~1Eqk$nqld``PUjH;L KXUR;n-dh+z> `M6l{PK[3BXnq?;Rl][m1+UO&=:Obr%S ?sBDu/[.a"*7[sU ;QH5&#BUDW;;@wwIww |xPPPP&P6P:P<P>PPhPxPzP~PPPUnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial5& z!Tahoma"AǦǦQ3F#hYxxr0x2Q:Na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, atNahtigal LidijanlidijaOh+'0 4 DP l x  ;Na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, ta pNahtigal Lidijaahtaht Normal.dotdnlidija3idMicrosoft Word 9.0 @F#@hԞz@f @f #՜.+,04 hp  Zgornje jezersko 99h ;Na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, t Naslov  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~      "#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghjklmnoprstuvwx}Root Entry F#1Table!fWordDocument_@SummaryInformation(iDocumentSummaryInformation8qCompObjlObjectPool##  FMicrosoft Wordov dokument MSWordDocWord.Document.89q